Cal 1310
Nå så forstår jeg...

Der kan man se hvad man kan lære når man hører efter!

Men det glæder mig da at det ur jeg har er den rigtige overgang fra Mekanisk Automatisk til det der elektriske...

Den skulle så bare være 18 Karat guld!

vh Baun
Svar
Sjovt ur - og faktisk også ret flot.

Jeg havde selv kig på det - men undlod i sidste øjeblik at byde. Det havde bare ikke passet ind i min samling Icon_e_smile

Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar
yeps - bortset fra at det er 300hz og ikke mhz.....

Omega levade i 1974 en mhz maskine. 2,4 mhz (2.400.000 hz) i deres marine chronometer. Dette ur afviger med under 20sec / år.

Som stadig idag er blandt top 5 på listen over de mest præcise ure drevet ved egen kilde. (dvs. ikke radiostyrede).

Sådan en fætter står i ca. 25k idag. Custau var glad for den og havde et par stykker.

Så: 300hz, 720hz, 32khz og 2,4 mhz.
Fortsat god aften.
Icon_+1
Svar
Loncar Skrev:yeps - bortset fra at det er 300hz og ikke mhz.....

Omega levade i 1974 en mhz maskine. 2,4 mhz (2.400.000 hz) i deres marine chronometer. Dette ur afviger med under 20sec / år.

Som stadig idag er blandt top 5 på listen over de mest præcise ure drevet ved egen kilde. (dvs. ikke radiostyrede).

Sådan en fætter står i ca. 25k idag. Custau var glad for den og havde et par stykker.

Så: 300hz, 720hz, 32khz og 2,4 mhz.
Fortsat god aften.
jep der røg et M af finken 300hz da - det andet havde nok revet mekanikken lidt fra hinanden Icon_redface Icon_e_smile
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
loncar - på med lænken og "skyd" et par blleder

Skyd hvis du forstår sådan en lille en

mif
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)