16700 vs. 16710
Tillykke med det. Det ser godt ud og så en spændende årgang med SWISS skiven. Den kan vise sig at blive overordentlig eftertragtet engang, idet Rolex kun lavede SWISS skiverne i en overgangsperiode på 1-2 år omkring 1998-2000. Desværre kan de let forveksles med replacement skiverne med samme tekst. Men på dit matcher skive og serie nr. jo så måske den hitter engang i fremtiden.

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Tillykke med det. Det ser godt ud og så en spændende årgang med SWISS skiven. Den kan vise sig at blive overordentlig eftertragtet engang, idet Rolex kun lavede SWISS skiverne i en overgangsperiode på 1-2 år omkring 1998-2000. Desværre kan de let forveksles med replacement skiverne med samme tekst. Men på dit matcher skive og serie nr. jo så måske den hitter engang i fremtiden.

/Mads

@Alle: 1k tak for de mange lykønskninger, det luner lissom' mere når det kommer fra entusiaster Icon_e_biggrin

@Mads: Dejlig at erfare Mads! Man bliver jo helt vintage-inspireret når først de små detaljer rulles op. Måske kan min 16700 engang indbyttes for din (er det ikke en 1675 fra præcis 1960 du besidder?), men der forestod vist en mindre restaurering og desuden skal min nye GMT'er lige nyde sommeren. Lov mig imidlertid at holde mig postet ang. 1675'eren - please.

Icon_smil Sogge
Svar
Lækkert ur. Jeg er selv blevet meget betaget af GMT'en efter jeg spottede Keanu Reeves havde sådan en på i Street Kings..

Lige et spørgsmål til de rigtig kloge: Kan man få sat rød/sort lynette på en 16700? Eller er det kun på 16710'eren?
Svar
Sogge Skrev:
Mads Gjødesen Skrev:Tillykke med det. Det ser godt ud og så en spændende årgang med SWISS skiven. Den kan vise sig at blive overordentlig eftertragtet engang, idet Rolex kun lavede SWISS skiverne i en overgangsperiode på 1-2 år omkring 1998-2000. Desværre kan de let forveksles med replacement skiverne med samme tekst. Men på dit matcher skive og serie nr. jo så måske den hitter engang i fremtiden.

/Mads

@Alle: 1k tak for de mange lykønskninger, det luner lissom' mere når det kommer fra entusiaster Icon_e_biggrin

@Mads: Dejlig at erfare Mads! Man bliver jo helt vintage-inspireret når først de små detaljer rulles op. Måske kan min 16700 engang indbyttes for din (er det ikke en 1675 fra præcis 1960 du besidder?), men der forestod vist en mindre restaurering og desuden skal min nye GMT'er lige nyde sommeren. Lov mig imidlertid at holde mig postet ang. 1675'eren - please.

Icon_smil Sogge

Jo jeg har et 1675 fra 1960 liggende. Det er nu i meget fin stand og nyserviceret, men det er blot nyere skive og visere. Tritium, men ikke den rigtige med chapter ring og gilt skrift Icon_cry Så går man op i at alt er 100 % som oprindeligt skal der findes ny skive samt visere.

Det løber ingen steder og skal nok sige til hvis den en dag ryger til salg.

/Mads
Svar
Larzovic Skrev:Lige et spørgsmål til de rigtig kloge: Kan man få sat rød/sort lynette på en 16700? Eller er det kun på 16710'eren?

Nu er jeg godt nok ikke rigtig klog, men jeg prøver alligevel:

Rød/sort lynette vil passe på en 16700 størrelsesmæssigt, men så vidt jeg har kunnet læse her og flere andre steder er 16700 aldrig produceret m. denne lynette, hvoraf vil følge at man derved vil "frankensteine" den lidt.

Icon_smil Sogge
Svar
Hej

16700 er kun lavet med Pepsi og sort lynette, den rød sorte er forbeholdt 16710 og 16760, men den passer på 16700, og man kan jo altid bytte tilbage til en af de to andre, så kun en lille smule frankenstein, men hvis man bedst kan lide den sort røde så sæt den bare på. Icon_e_biggrin

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)