28-09-2008, 01:02 PM
Jeg har nu fået min Natorem til Seikoen, men finder det lidt vanskeligt at afmontere den originale gummirem - er der nogen der har et brugbart trick?
Mvh
Thomas Engsig
Mvh
Thomas Engsig
|
Afmontere gummirem på Seiko 7002
|
|
28-09-2008, 01:02 PM
Jeg har nu fået min Natorem til Seikoen, men finder det lidt vanskeligt at afmontere den originale gummirem - er der nogen der har et brugbart trick?
Mvh Thomas Engsig
28-09-2008, 03:06 PM
En lille skruetrækker til at "skubbe" pindene tilbage, det bruger jeg altid..
Men pas nu på ikk at ridse
28-09-2008, 03:10 PM
Nopanic Skrev:En lille skruetrækker til at "skubbe" pindene tilbage, det bruger jeg altid..Det er som Peter (urmager) i Horsens gør det - så det virker - eller som jeg en lommekniv med tyndt blad - ned mellem rem og horn og tryk den nedaf mod pindens fjeder og mas fjederdelen ind mod remmen så den går ud af hullet i urkassen - og vrid blidt Man kan også få specielle redskaber til det - men skruetrækker og kniv går fint vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
28-09-2008, 03:26 PM
hannover_dk Skrev:Nopanic Skrev:En lille skruetrækker til at "skubbe" pindene tilbage, det bruger jeg altid..Det er som Peter (urmager) i Horsens gør det - så det virker - eller som jeg en lommekniv med tyndt blad - ned mellem rem og horn og tryk den nedaf mod pindens fjeder og mas fjederdelen ind mod remmen så den går ud af hullet i urkassen - og vrid blidt Flere af de specielle værktøjer er i bund og grund en skruetrækker, med en lille rille i(som remstiften ligger i)... og den er, for mit vedkommende, mere irriterende en nyttig! Skruetrækker (evt. kniv) og lidt øvelse er det bedste råd.
28-09-2008, 05:07 PM
RunesS Skrev:Flere af de specielle værktøjer er i bund og grund en skruetrækker, med en lille rille i(som remstiften ligger i)... og den er, for mit vedkommende, mere irriterende en nyttig!Jep - jeg købte sådan en fin en m ed rillen - og for mig, helt enig, den er da bare besværlig og kan bedre ridse. Fordelen ved kniven er at man kommer ned parallelt med remmen og dermed ikke har noget som helst spidst in mod uret kun den flade knivside. Men ja øvelse og så tror jeg hver mand kan have sit "våben" og få succes vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
28-09-2008, 06:34 PM
Jeg kunne ikke få fjederstavene af mit 7040. De sad simpelthen FAST. Remmen måtte skæres op mellem hornene, så jeg kunne komme til at nørkle med stavene. En ny original gummirem kan dog bestilles på ebay for godt 50 kr., så hvis du har samme problem, så koster det ikke det vilde ...
De venligste hilsner, John
28-09-2008, 09:24 PM
Tjaaaaa....
Det kaldes for skidt. Det der får remstiften til at sidde fast. Med hensyn til afmonteringsværktøj, bruger jeg kniv eller skruetrækker. Sommetider det omtalte specialværktøj, det er fantastisk godt hvis man skal styre remstiften hen imod et hul og så samtidig skal trykke remstiften ned, så remmen sidder i spænd mellem kassen og remstiften. Dette bruges bl.a. ved Jacob Jensen urene hvor remmen sidder monteret med remstifter, der er der ikke særlig meget plads at arbejde på, så der er det omtalte værktøj en stor hjælp, ellers er jeg til kniv til montering og skruetrækker til afmontering hvor der er lidt plads eller det er en lænke man skal have af. Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte... John Rusel 1819-1900 Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/ Mvh Lars
28-09-2008, 10:02 PM
Lars Skrev:, ellers er jeg til kniv til montering og skruetrækker til afmontering hvor der er lidt plads eller det er en lænke man skal have af.Ja det må jo med - kniv duer lige som ikke til lænker hvor man ikke kan skubbe til remmen i størrelsen - men ellers vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
28-09-2008, 10:26 PM
Lars Skrev:...Dette bruges bl.a. ved Jacob Jensen urene hvor remmen sidder monteret med remstifter, der er der ikke særlig meget plads at arbejde på... Uha... De der Jacob Jensen ure er lidt irriterende. Min mester har "testet" mig i dem. |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|