Kvaliteten af et urværk
Mads Gjødesen Skrev:
peter Skrev:Hej

Hvor mange herinde kører i en Bugatti Veyron, for jeg tror ikke at den kører så langt på literen som Makita skriver altså 3 kilometer på literen nok nærmere 1 kilometer på literen, men det er jo bare et gæt fra min side. Icon_cool

MVH Peter

Kommer vel an på "vægten" af højre fod Icon_e_wink Lukker du helt op tror jeg også kun det er 1 km/liter men under blandet kørsel er 3 km vel ikke urealistisk. Husk på at motoren er opdelt så alle hk kun er til rådighed når behovet er der. Så den er ret "økonomisk" konstrueret Icon_e_wink

/Mads

[url]"http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=135476">http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=135476[/url]

følgende link henviser til Veyrons præstationer og brændstofforbrug(læs under fuel consumption).

sakset fra ovenstående link:

Fuel consumption 40.4/14.7/24.1 l/100km urban/extra-urban/combined

100l/100km ville have betydet 1 km/l, 33,33l/100km ville have givet 3 km /l, og ovenstående ligner vist nok mere mine end dine

mvh makhitta
Svar
Jeg forstår ikke de tal. Ved urban (læs bykørsel?) bruger den 40,4 l/100 km. eller svarende til 2,47 km/l. Ved extra urban (ekstra bykørsel?) bruger den så "kun" 14,7 l/100 km svarende til 6,80 km/l.

I min terminoligi er extra bykørsel da mere benzin slugende end bare bykørsel? Misforstår jeg her?

Når jeg taler 1 km/l taler vi ikke "urban drive" men "race drive" Icon_cool Om det så hedder 1 eller 2 km/l ved jeg ikke, men forbruget er voldsomt.

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Jeg forstår ikke de tal. Ved urban (læs bykørsel?) bruger den 40,4 l/100 km. eller svarende til 2,47 km/l. Ved extra urban (ekstra bykørsel?) bruger den så "kun" 14,7 l/100 km svarende til 6,80 km/l.

I min terminoligi er extra bykørsel da mere benzin slugende end bare bykørsel? Misforstår jeg her?

Når jeg taler 1 km/l taler vi ikke "urban drive" men "race drive" Icon_cool Om det så hedder 1 eller 2 km/l ved jeg ikke, men forbruget er voldsomt.

/Mads
Det er da også et underligt udtryk - men hvis man skriver define extra urban, så viser alle definitioner at det er uden for byen og combined giver så sig selv
f.eks:
urban driving simulates driving through a town or city, with a lot of stop-starts and a max speed of about 30 mph. Extra-urban driving simulates driving on the open road. Combined driving combines the two, although not in equal proportions, to give an estimated overall fuel economy figure for a normal balance of driving.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:
Mads Gjødesen Skrev:Jeg forstår ikke de tal. Ved urban (læs bykørsel?) bruger den 40,4 l/100 km. eller svarende til 2,47 km/l. Ved extra urban (ekstra bykørsel?) bruger den så "kun" 14,7 l/100 km svarende til 6,80 km/l.

/Mads
Det er da også et underligt udtryk - men hvis man skriver define extra urban, så viser alle definitioner at det er uden for byen og combined giver så sig selv
f.eks:
urban driving simulates driving through a town or city, with a lot of stop-starts and a max speed of about 30 mph. Extra-urban driving simulates driving on the open road. Combined driving combines the two, although not in equal proportions, to give an estimated overall fuel economy figure for a normal balance of driving.
vh

hvilket så svarer til vores hjemlige terminologi: landevejs-, by- og blandet kørsel. Hvilken af de 3 der er mest retfærdig at henvise til ved generel kørsel kan man selvfølgelig diskutere, men blandet kørsel ville være mit bud, men tallene uden nøjagtig regning er vel ca. 6,5; 2,5 og 4,5 km/l. Disse tal har ikke noget at gøre med hvor ondt udtryk man har i øjnene og hvor hårdt man træder i pedalen men gængs og internationalt accepteret måleenhed for en bils benzinforbrug, at de så har to yderpunkter beror på at man selv om man kører hurtigere på landevej så tilbagelægger dog forholdsvis endnu flere kilometre, og omregnet pr. tilbagelagt kilometer er det mest økonomisk. At der så findes Brianer som trodser naturlige love og kører landevejskørsel i byområde er en anden snak.

mvh makhitta
Svar
Hej

Kan vi ikke blive enige om at en Bugatti bruger mere benzin end en folkevogn. Icon_e_surprised

MVH Peter
Svar
peter Skrev:Hej

Kan vi ikke blive enige om at en Bugatti bruger mere benzin end en folkevogn. Icon_e_surprised

MVH Peter

absolut!! og lad os da bare udvide og enes om at folkevognen er mere robust/økonomisk og billigere/enklere at servicere og så er vi for så vidt tilbage til square one hvor debatten udsprang.
Svar
Hej Makita

Helt enig.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)