Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
Jeg havde lidt samme holdning som dig, Jacob, angående Panerai - Det bliver aldrig mig !, tænkte jeg. Nu, så synes jeg urene er mega fede - desværre alt for dyre til mig, men FEDE
De venligste hilsner, John
•
Svar: 3,308
Tråde: 195
Modtaget Likes: 1,436 i 469 svar
Givet Likes: 802
På et tidspunkt, kunne jeg ikke leve uden et Panerai. Jo mere jeg læste jo mere hooked blev jeg. Var på paneristi 4-5 gange dagligt.
Var nede hos Bjarne og prøve et og så gik jeg igen med opsparingen.
Desværre, var pengene ikke de store og jeg havde ikke sat mig 100% ind i det.
Jeg købte et PAM 0, købte mange remme. Jeg var glad for det. Jeg nød at skifte remme alt efter hvad hvad tøj jeg havde på....
Men, da jeg ikke havde sat mig ordenligt ind i det, blev det solgt pga. en del mangler - som jeg manglede.
Der var ingen dato (som jeg på det tidspunkt havde "brug" for - det har jeg dog ikke mere), ingen sekundt viser og så var det manuelt. Værket er jo ikke noget at skrive hjem om - men det har da de fordele at de er gennemprøvet og relativt nemme at servicere.
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
•
Svar: 537
Tråde: 34
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
jacob jensen Skrev:Et PAM eller ORIS som beater kan det ikke komme ud på et
de køre jo næsten med samme værk
Hvad syntes i om TAG som mærke
syntes nogle snakkede om at man gav for meget for mærket.
Men den diver der har godt været i mine tanker længe 
Jeg købte på et tidspunkt en louis Vuitton taske til min daværende kæreste, og betalte en halv bondegård for den, og kunne ærligt talt ikke se "what all the fuzz was about" men glæden fra hendes side var ubeskrivelig og gav mig street-credit i uendelig lang tid. Pointen er, at der findes mange kvaliteter også dem man ikke selv vægter højt. Tag Heuer har i mine øjne nogle åbenlyse kvaliteter som ikke vægtes højt af nogle, men er bærende kvaliteter hos andre. Personligt havde jeg aldrig købt et fabriksnyt Tag, men et brugt giver i min verden masser af valuta for pengene. Jeg behøver ikke forklare hvilket mærke det er blandt almindelige ej urinteresserede, designet får dem at spørge til og navnet nævnt nikker de anerkendende med det samme. Det kan godt være at man får billigere ure, som har samme værk som roses til skyerne for utroligt "value for money", men folk spørger ikke til, for dem er det tilsyneladende blot et hvilket som helst ur, og så er 4-5 k pludselig en hamper pris for et ur med no-recognition-factor. Tag poster mange penge i at brande sig selv, men de poster ditto mange penge i at udvikle design, der er til gengæld sparet på forfining af værk og diverse finishdetaljer. Jeg havde selv et Tag 1000m som jeg købte for knapt 4 k og solgt 2 år senere for 5,5 k, hvilket jeg har fortrudt lige siden. I dag har jeg en s/el automatic chronograph og den har jeg givet 3,9 k for i Sverige. Uret var i nystand da jeg købte det, og jeg oplever regelmæssigt at fremmede spørger til: "fedt ur du har der, hvad er det for et mærke..." Og hånden på hjertet, så er der i min verden få andre kronografer der er så markante i designet, og slet ikke til den pris.
•
jacob jensen
Unregistered
Det betyder heller ikke det vilde for mig
hvad andre mener om uret.
For mig er det kun vigtigt hvad jeg syntes og det er et rigtigt
godt bud på en beater for mig (hvis jeg engang skal købe en)
Håber at se den IRL ved lejlighed
•