Svar: 2
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hallo Omega-forum
Min far har overdraget mig et Seamaster 120 Automatic. Han har fortalt at uret købt i 1967 i Zurichs lufthavn, hvor prisen var den samme som inde i byen.
Desværre er uret ret slidt, som I kan se mangler kransen (bezel) den dut der normalt sidder ved 60-positionen. Jeg har talt med en urmager der fortalte at man ikke kan få en ny krans som reservedel. Er der andre muligheder for at reparere kransen?
Et andet spørgsmål er hvilken rem eller lænke der passer bedst til uret? Som jeg husker den oprindelige lænke var den i rustfrit stål og bestod af meget små led (den så ud til at være flettet).
Venlig hilsen
Bjerg
•
Svar: 58
Tråde: 18
hej
jeg har samme ur , og havde samme problem med med en manglende perle , det fiksede peter i horsens for mig.
prøv at gi ham et kald.
jeg har en nato rem til uret og det er super.
mvh
kristian
•
Svar: 2
Tråde: 1
Hej Kristian
Tak for et godt tip! Uret vil blive meget pænere med en ny perle i kransen. Når man ikke kan få originale reservedele må det være ok med en erstatning.
Nato-remmen ser flot ud på billeder. Men jeg skal spørge dig om den ikke kan gnave, især under urkassen? Og kan den vaskes? Som dreng blev min kunststofrem ret snasket...
Hilsen Bjerg
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Det er et herligt ur i en fin størrelse.
Man kan vist ikke få en ny perle, men man kan vist putte lidt selvlysende materiale i hullet. Det pynter så længe det holder!
Jeg har brugt sådan et ur med natorem - og det er super lækkert at gå med også om sommeren i varmt veje.
Personligt synes jeg det er et skønt ur også selvom det er lidt medtaget - det er ligesom ok med sådan en gammel diver. Det er autentisk! Hvis uret er rent, glasset ok og remmen er hel og pæn synes jeg det er et smukt ur til fritidsbrug - især til aktiv livsførelse. Mine har været med på mange jagter!
Til habit og dress går det ikke efter min mening, men smag opg behag.
Nu har jeg en mørkebrun læderrem på. Også rar og matcher uret fint. Du skal nok gå udenom sort og blankt da det vil lave kontrast til den patinerede skive.
Og en anden med perlen på rette plads
vh Baun
•
Svar: 729
Tråde: 40
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Du kan ikke få en flettet(mesh) lænke længere men der kan skaffes en lænke der er magen til 1171(speedmaster/semaster lænke) men 19mm mellem hornene.
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Columbo Skrev:Du kan ikke få en flettet(mesh) lænke længere med der kan skaffes en lænke der er magen til 1171(speedmaster/semaster lænke) men 19mm mellem hornene.
Man kan ikke få mesh lænker i 19 mm originale fra Omega, men man kan vist sagtens finde noget fra en anden producent.
Jeg har et par nye originale Omega lænker 1186/215 og jeg mener de passer til et ur med 19 mm mellem hornene. Måske kan en af urmagerne vurdere om det kan passe sammen
vh Baun
•