Sortskivet Omega - Militærur?
mon dette er den sande historie?

[url]"http://www.blogcatalog.com/search.frame.php?term=omega+suveran&id=1a3aab632dc53567d653528d1492ac9e" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.blogcatalog.com/search.frame ... 8d1492ac9e[/url]

Et spændende ur er Omega SUVERÆN i hvert fald!

vh Baun
Svar
Jeg kan godt bringes til at tro på linket med at hovedparten gik til militæret, men har bare udgået fra

Det passer med tiden i og omkring ww2

Suverän var vigtigt for Sverige i betydningen Neutral - ikke med i WW2 - en suveræn nation

Det virker naturligt at det specielt var militæret som ville gøre opmærksom på den position

Jeg har aldrig set et der hed suverän på andet end svensk (svensk stavning)

De har størrelse der passer (nå ja det har jo så med tiden at gøre)

Men de kan sagtens have været handlet ud over til militæret - så det er bare mine gæt suppleret med læsningen af tråden, og hvad jeg må ha hørt andre steder

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
I starten af 1940 blev der leveret militær ure hvor der b.la stod officere på skiven samt tekst på bagkassen hvor der stod at uret var stødsikkert osv.(på svensk). I midt-slut 40 erne lavede man Suvaren modellen hvor man b.la brugte en eller anden svensk konge i reklamen.

Jeg kan ikke huske ref. nr. men jeg kan undersøge det hvis der er nogen interesse for det.
Svar
Columbo Skrev:I starten af 1940 blev der leveret militær ure hvor der b.la stod officere på skiven samt tekst på bagkassen hvor der stod at uret var stødsikkert osv.(på svensk). I midt-slut 40 erne lavede man Suvaren modellen hvor man b.la brugte en eller anden svensk konge i reklamen.

Jeg kan ikke huske ref. nr. men jeg kan undersøge det hvis der er nogen interesse for det.

Det er ref 2400 der er SUVERÆN- ingen tvivl om det!

vh Baun
Svar
Det er korrekt Baun.

Suveræn blev lanceret i 1940 og var bestilt af J.P Brandt i Stockholm som havde agenturet på Omega.

Omega officer er et ur der blev leveret til det svenske militæret og hedder følgende: CK 2165 caliber 26.5 T2 .CK 2299 caliber 26.5 T3 1942.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)