Noget jeg har overset?
Der må være noget jeg har overset... er det en 57'er eller?

jeg gættede på 5 K Icon_mrgreen

[url]"http://lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageId=1&ItemId=1584561&nBids=5&ReturnUrl=http%3a%2f%2flauritz.com%2fItemList%2fItemList.Aspx%3fSTA%3d3%26FText%3domega%26LanguageId%3d1%26DC%3d1%26CPIn%3d0%26ISz%3d0%26PSz%3d30%26PSzG%3d6%26SO%3d3%26ST%3d0%26TTyp%3d3%26TVal%3d86400%26FLId%3d1%26FCId%3d1%26LLan%3dFalse%26Vat%3d0%231584561EndTagRU" onclick="window.open(this.href);return false;">http://lauritz.com/Item/Item.aspx?Langu ... 61EndTagRU[/url]

vh Baun
Svar
ja hobby koster Icon_e_smile
Svar
HVIS det er en 2913'er OG lænken er den originale 7077'er OG værket er 501, så er prisen bestemt ikke helt dum. Men der er for mange "hvis'er" og det var også grunden til at jeg stoppede med at byde ved omkring de 10K Icon_e_wink Havde ikke mulighed for at ta' til Aalborg og kigge på den - så risiko'en var for stor.... og den er noget slidt og indlægget på lynetten er helt væk (umuligt at finde en NOS...skal laves rigtigt i hånden) - men den ser ud til at være nogenlunde pæn i skiven og hænderne- som for mig ser korrekte ud.

Men jeg tror nu ikke det er en 2913-1'er fra 57, men derimod en sen 2913-6'er ELLER oven ikøbet en 14755 (mener waterproof skal stå under logo'et og seamaster over logo'et på bagkassen på en tidlig 2913'er, men det passer så ikke med broad arrow time viseren).....så igen, for usikkert til at jeg ville byde så højt
Svar
Tak for info kox!

Det er nu nok en 2913.

Men jeg var ikke klar over at der er så meget prisforskel på en tidlig Seamaster 300 og de senere fra 60'erne.

Mente også at standen her ville være et problem. Selv med en ny krans, hvis den kunne skaffes ville det jo devaluere uret noget at det ikke var den oprindelige.

Kan man skaffe en passende sekundviser mon?

Du kunne jo have købt den og checket om det var en caliber 501 - og sendt den tilbage hvis det ikke var. men selv med en cal. 501 og 1. generation finder jeg prisen høj.....

Jeg må ud og se mig omkring.
Svar
Hej

Gad vide hvor mange herinde der bød på den, jeg gjorde selv, men hoppede af for et par dage siden. Icon_e_surprised

MVH Peter
İmage
Svar
Baun Skrev:Tak for info kox!
Velbekomme Baun.

Baun Skrev:Det er nu nok en 2913.
Naejj. Det burde det ihvertfald være til prisen, men det kan altså ligeså godt være en 14755'er, som efterfulgte den i start 60'erne. Stadig samme straight lug kasse, skive mv. Eneste forskel er viserne. Men den her har Broad Arrow time viseren og den var kun på de helt tidlige versioner af 2913'eren. Som sagt, det kan vi kun vide med sikkerhed, hvis Lauritz nu tog sig sammen og viste billeder af værk og ref. nr.

Baun Skrev:Men jeg var ikke klar over at der er så meget prisforskel på en tidlig Seamaster 300 og de senere fra 60'erne.
Det er der ved at være. Seamaster 300 har været noget undervurderet, men en korrekt 2913 - selv i dårlig stand, tager altså høje priser hjem - men igen, det gør en 2. gen. fra midt/slut 60'erne også...hvis den er i god og original stand. Men der er næsten samme forhold i prisen som mellem en straight lug og twisted lug cal. 321 Speedmaster - alt andet lige. Ift. Speedmasteren er der bare ikke så mange eksemplarer at vælge imellem. Min erfaring er at de er meget mere sjældne, såå....

Baun Skrev:Mente også at standen her ville være et problem. Selv med en ny krans, hvis den kunne skaffes ville det jo devaluere uret noget at det ikke var den oprindelige.

Kan man skaffe en passende sekundviser mon?
Enig, det var også standen der der fik mig til at hoppe af til sidst (selvom jeg kunne ha' brugt fortrydelsesretten som sikkerhed, så var det alligevel for langt ude). Sekundviseren er nu rigtig nok. Man kunne få den både med denne og med den markante "slikkepind" viser.

Ja, vi må blive ved med at kigge os omkring Icon_e_wink
Svar
peter Skrev:Hej

Gad vide hvor mange herinde der bød på den, jeg gjorde selv, men hoppede af for et par dage siden. Icon_e_surprised

MVH Peter

Gad jeg også godt vide, Peter. Og håber lidt på at vinderen er iblandt brugerne herinde! Ville virkelig godt se billeder af indesiden på det ur, men jeg er bange for at den er røget til udlandet til den pris.

Kunne godt tænke mig at høre hvorfor du stod af på den allerede for et par dage siden, Peter !?
Svar
Jeg kender et par stykker som bød, men bød ikke selv.

Jeg har simpelthen ikke været opmærksom på at de tidlige Seamastere 2913 er eftertragtede.

Jeg har nok kigget for meget efter Constellations - og andre dress Omegaer Icon_e_surprised

vh Baun
Svar
Kox - Kim...

Jeg har et spørgsmål til dig som er mere egnet til PM....

Men da den ikke virker kunne du så skrive til mig på

<!-- e --><a href="mailto:per.baun@nordea.com">per.baun@nordea.com</a><!-- e -->

vh Baun
Svar
Hej kox

Jeg sprang fra grundet at blandt andet standen ikke så for god ud, og så gættede jeg på at den røg højt op, men jeg fulgte auktionen, og så at den gik langt over hvad jeg havde lyst til at give for det ur. Icon_e_confused

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)