Omega Speedmaster Professional Apollo XI - Vurdering
Baun Skrev:det er måske også unødvendigt at stille "almindelige købere" i udsigt, at de kan finde en flot og 100% original (omend ikke oprindelig) Speedmaster med cal 321 til 15 K. Intet er umuligt, men som sagt, vil projektet nok være betydelig mere realistisk med 18 K som udgangspunkt.

Generelt mener jeg man skal oplyse den gennemsnitlige handelspris i den slags sager.

vh Baun
Jeg tror også at gennemsnittet ligger på +20 faktisk på lænke, og ja 18 på læder er nok meget rigtigt. Der kan findes ex til 15 t (en fra Grækenland på bugten pt til 14.000, men den er godt balret og krone akslen er knækket, så det føles lidt usikkert når han skriver den går) De fleste på bugten, originale visere osv i fornuftig stand - også kransen, ligger på 3.000 € eller 24 t på lænke.

Er det et flot ex, så er 20 t absolut billigt i mine øjne
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
@ Baun, jeg mener nu ikke jeg har stillet køber et flot og 100% originalt eksemplar i udsigt til 15K! Blotat de kan findes til den pris, men 17-18 er nok nærmere prisen pt. med mindre man er heldig!

På den anden side, hvis salgsprisen ligger på de 17-18K så er der jo nogen der er kommet til urene for 2-3K mindre, der "slibes jo ikke uden vand" som vi siger der hvor jeg kommer fra. Icon_e_biggrin

"Gennemsnits handelspriser" -Hvordan skulle det være muligt når der ikke er nogen der vil fortælle hvad de betaler for deres ure? Mange vil derimod gerne bidrage med vurderinger i den højere(mere sikre måske?) ende, det har selvfølgelig nok sine årsager.
Svar
Rolig nu Benny... Det var sagt med et smil Icon_e_biggrin I kender jo priserne så det jeg mente var jo nærmere at INGEN køber noget for dyrt Icon_e_wink Mig selv inklusiv... Icon_e_smile

Det kan da godt være jeg ingen venner har i branchen, for jeg får altså ikke +22-23 k Speedmasters tilbudt til 15 k af ur-vennerne Icon_e_confused Får jeg et Speedy tilbudt af en bekendt til 15-16 k i en hurtig handel ved jeg det max kan trække 17-18 k hjem i en "almindelig" handel. Blot her jeg mener "vennerne" ikke forærer noget væk, men blot giver en hurtig-handel-rabat.

Jeg har solgt flere Speedy pre-moons for 20-22 k uden problemer. Så får jeg et flot ind ryger det ikke for under 20 k uanset hvad vennerne håber på Icon_e_wink Jeg giver da gerne en kontant hurtig handel rabat, men jeg har også læst "Hvad fatter gør er altid det rigtige...", så ser man sig ikke for kan man hurtigt sætte penge til på div. byttehandler med venner og bekendte Icon_e_sad Og der er sgu ingen der siger til én, hvis man er ved at lave en dårlig byttehandel. Så meget venner er man sgu heller ikke herinde, når det er ens egen samling der skal hyppes Icon_e_confused Tippede jeg mit Speedy ref. 2998 af til 15 k ville "vennerne" ikke maile og sige jeg sælger det for billigt men nærmere skrive "Det napper jeg...".

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)