Det blev en Seamaster i stedet...
Jeg har pakket Bestfit ned til Silkeborg, så kan vi jo tage den der.
Nu kommer Peter med noget der hedder gevindforlænger. Ja, det er rigtigt med dem kan man lave mange sjove ting, ER DET SÅ RIGTIGT??? Nu tænker jeg det kan jo være det er geving 100 eller andet, normalt er 90. Det kan kun konstateres ved at kigge efter, der er jo noget der tyder på at det er gevind 100. Hvilket sagtens kan være. Vi kigger på det i Silkeborg Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
Kronen er da ikke saaaaa vigtigt, synes jeg. Det er et meget flot ur - i stedet for at spoerge om dens vaerdi skulle Du hellere sige, hvad Du har betalt, saa vi kan selv danne os en mening om markedsituationen til Omega 30. Icon_mrgreen

Skiven ser fantastisk ud - hvis den er original (det ser jo saadan ud), saa skidt med kronen og den smule brug paa bagsiden: Saa gaar jeg ud fra et marked vaerdi mellem 400 og 500 €. Men som baun skriver: Det er jo noget mellem Dig og saelgeren. Jeg proever altid at glemme koebsprisen efter jeg har faaet den. Og hvis den er lige blevet renset og smurt oeger det desvaerre ofte ikke markedsprisen, men dens vaerdi for Dig stiger meget - saadan noget koster nemt 250 € med ny glas og Omega krone, eller mere, her i Tyskland i hvert fald.

Vaerket er sandsynligvis en 268 eller 269? Har Du kigget paa den?
Skift ur, når du står op!
Svar
olof Skrev:Kronen er da ikke saaaaa vigtigt, synes jeg. Det er et meget flot ur - i stedet for at spoerge om dens vaerdi skulle Du hellere sige, hvad Du har betalt, saa vi kan selv danne os en mening om markedsituationen til Omega 30. Icon_mrgreen

Skiven ser fantastisk ud - hvis den er original (det ser jo saadan ud), saa skidt med kronen og den smule brug paa bagsiden: Saa gaar jeg ud fra et marked vaerdi mellem 400 og 500 €. Men som baun skriver: Det er jo noget mellem Dig og saelgeren. Jeg proever altid at glemme koebsprisen efter jeg har faaet den. Og hvis den er lige blevet renset og smurt oeger det desvaerre ofte ikke markedsprisen, men dens vaerdi for Dig stiger meget - saadan noget koster nemt 250 € med ny glas og Omega krone, eller mere, her i Tyskland i hvert fald.

Vaerket er sandsynligvis en 268 eller 269? Har Du kigget paa den?

Det er den originale skive og jeg er vildt glad for det. Prisen var kr. 3.000 og jeg kan se at Mølbak Urmageri har et fuldstændig magen til årgang og værk, skive m.v (dog ikke samme krone) til kr. 4.500 men der står ikke noget om ny krone, glas pakning, renset, smurt og justeret som mit. Der står bare god og original stand. Værket er 269 og jeg har set det.

Mvh
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)