Svar: 729
Tråde: 40
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Nogen bud på hvorfor det er 00/50?
Tjek.
Ebay.de
Der Verkäufer ist für dieses Angebot verantwortlich.Artikelnummer: 110598477985
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Ikke helt sikker på jeg forstår spørgsmålet?
Hvis du mener hvorfor det er limited, så må svaret vel være, at det er produceret til Porsche - men hvorfor der er et rødt kursiv S på skiven og limiteringsnummer - aner jeg ikke - det må vel ha været en del af aftalen med Porsche - Jeg ved ikke meget om Porsche, men de har jo modeller med S - ff.eks. Cayenne S - kan der være en sådan Porsche serie på 50 (51) biler hvor uret er givet med? Her kan Porche fans måske hjælpe?
Hvis du mener, hvorfor nr 00 og ikke nr 01, så er også på bar bund, for de vil jo give 51 ure ialt. Jeg synes ikke det giver så megen fornuft.
Serienummeret angiver jo ikke andet end en alm proff speedmaster, så der ringer den ikke, men det ser jo ikke håndmalet ud, men 17/10 fik han jo alle papirer, så jeg har spurgt ham til dem, og så kan vi se om der kommer noget frem der.
vh
•
Svar: 336
Tråde: 20
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Ja den er lidt spøjs!!
Normalt ville jeg forvente at var også var indgraveret noget ekstra tekst + numre i bagkassen, det kan jeg ikke se.
Hvorfor sidder der en seamaster professionel lænke på et speedmaster ur?, den lænke har efter hvad jeg ved ikke siddet på andet end den blå James Bond 300m.
Endestykkerne på lænken passer heller ikke til kassen, der er masser af luft mellem lænke og kasse, se billede´3,4,6,7,8.
Porsche kan sagtens have købt nogle ure og selv tilføjet teksten. Om uret som helhed om det er ok eller ej kan jeg ikke bedømme
/Tommy
•
Svar: 729
Tråde: 40
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Som regel er 00 den fabrikken beholder når omega laver prototyper og limiteret modeller. Derfor er 00 lidt underligt.
•
Svar: 2,424
Tråde: 158
Modtaget Likes: 161 i 80 svar
Givet Likes: 28
Tommy Munk Skrev:Ja den er lidt spøjs!!
Normalt ville jeg forvente at var også var indgraveret noget ekstra tekst + numre i bagkassen, det kan jeg ikke se.
... helt enig - Jeg havde også forventet, at bagkassen ville være "noget i denne retning":
Tommy Munk Skrev:Hvorfor sidder der en seamaster professionel lænke på et speedmaster ur?, den lænke har efter hvad jeg ved ikke siddet på andet end den blå James Bond 300m.
Endestykkerne på lænken passer heller ikke til kassen, der er masser af luft mellem lænke og kasse, se billede´3,4,6,7,8.
Ja den lænke er ganske afgjort noget kikset.
Udbyder skriver dog, at lænken ikke oprindeligt hører til uret; men det lyder mystisk med en ikke oprindelig lænke, der er slidt og et ur fra oktober 2010, der er praktisk talt ubrugt???
Tommy Munk Skrev:Porsche kan sagtens have købt nogle ure og selv tilføjet teksten. Om uret som helhed er ok eller ej kan jeg ikke bedømme
/Tommy
"Porsche beretningen" kan vel ikke helt afvises; men der er så mange "udenoms-værker" med det ur, at jeg også stiller mig skeptisk.
Columbo Skrev:Som regel er 00 den fabrikken beholder når omega laver prototyper og limiteret modeller. Derfor er 00 lidt underligt.
... helt enig. At nr. 00 kommer til salg er helt uvant og lidt "mystisk".
Nedenstående ur er limiteret til 100 stk. hvor nr. 00 tilhører Omega og de resterende 99 er udbudt i fri handel.
"Porche" uret synes ikke at være nogen særlig eksklusiv LE. Den manglende mærkning af urets bagkasse demonstrerer i hvert fald ikke nogen særlig helhjertet medvirken fra Omega.
Med venlig hilsen - Geodoc
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Jeg mener sælger i annoncen skrev, at han den 17/10 kunne give yderligere dokumentation i email - da han der fik papirerne og andet.
Jeg har spurgt en del til det, om det er Omega som har stået for limitering og tryk, eller om det er Porsche som har klaret den del - og om det fremgik af papirerne.
Svaret har jeg fået, men det duer ikke til noget. Kort fortalt svarer han, at han ikke har uret hos sig og han kan ikke sende billeder eller scan af papirer eller noget andet. Han har købt uret nyt fra en juvelerven på Sylt og garanterer ægtheden (men ikke noget om limitering blot om selve uret). Han skriver han selv har ledt på nettet, men ikke fundet noget lignende, og gentager at det blev lavet til Porsche. Uret er solgt for 1.361 €
vh
•