Speedmarster
Der er jo nok et emne der har været oppe nogle gange men
Jeg vil have en Speedmaster, og har set lidt på 3513.50 og 3510.50
Hvad er forskellen, udover dato og pris. Og fiser den ene fake efter den anden rundt.

Claus Larsen
Svar
Claus Larsen Skrev:Der er jo nok et emne der har været oppe nogle gange men
Jeg vil have en Speedmaster, og har set lidt på 3513.50 og 3510.50
Hvad er forskellen, udover dato og pris. Og fiser den ene fake efter den anden rundt.

Claus Larsen

Hej Claus

En simpel søgning på nettet - som du også selv kunne lave Icon_e_smile - giver bl.a. følgende 2 links :

http://www.omegawatches.com/index.php?id...no_cache=1 som er en beskrivelse af Ref. 3513.50.00

http://www.omegawatches.com/index.php?id=305 som er en beskrivelse af Ref. 3510.50.00

Begge ure er jo variationer over Speedmaster Reduced, altså med automatik værk. Benævnelsen "Reduced" skyldes at kassens diam. er lidt mindre end på Speedmaster Proffessional (hvilket også betyder, at skiven er lidt mere "sammenpresset" end på Proff. modellen.

3513.50.00 er med dato. Værket kalder Omega for Cal. 1152, og det er baseret på et Eta/Valjoux 7750 værk. Jeg er ikke helt skarp på hvilke modificeringer Omega selv foretager på dette værk. Øvrige data (værkfinishering, gangreserve, m.m.) kan du læse ved at følge linket.

3510.50.00 ligner mere den klassiske Speedmaster, idet den har sine subregistre placeret "der hvor disse nu engang skal sidde" men også grundet på den manglende dato.
Urværket er det Omega kalder cal. 3220 og det er baseret på et Eta -2xxx med et påsat Chronograf modul. Personligt synes jeg det er et flot ur, klart pænere and 3513.50...

På Timezonehttp://forums.timezone.com/index.php?t=t...7018&rid=0 kan du finde en rimelig detaljeret gennemgang af en 3510.50

Med hensyn til fakes ved jeg ikke rigtig Icon_e_biggriner skal nok findes nogle; men næppe som mange som Rolex fakes. Dette problem kan du jo selv gøre meget for at eliminere, ved at handle på sites/med personer som har et godt ry..
Husk - ingen forærer noget væk. Så lyder det for billigt til at være sandt, ja så er der stor sansynlighed for fakes, frankenwatches eller andre fortrædeligheder Icon_e_wink
Svar
Caliber 1152 er baseret på eta 2892 med et påbygget chronograph modul.
Svar
Hej

Det blev så en 3510.50 Speedmaster automatic. Med alt tilbehør.

Claus Larsen
Svar
Claus Larsen Skrev:Hej

Det blev så en 3510.50 Speedmaster automatic. Med alt tilbehør.

Claus Larsen

Et godt valg - tillykke Icon_exclaim
Billeder ... Icon_question
Svar
peter Skrev:Caliber 1152 er baseret på eta 2892 med et påbygget chronograph modul.

Hej Peter - prøv at kontrollere ... flere sites hævder samstemmende at Omega Cal. 1152 er baseret på et Valjoux 7750 Icon_rolleyes
Svar
Hej Peder og Peter

Det med og fotos kan jeg ikke lige fumle mig igennem med, men jeg prøver lige, håber at det virker.

İmage

Claus Larsen
[/img]
Svar
Jeg er selv meget glad for min reduced som er med 18K masiv beezel, et ganske harmonisk udseende ur med god placering af subdials, og så synes jeg godt om kombinationen af guld og stål - og uret går efter noget med 10 år stadigt helt iflg. cosg selv om det jo ikke er det
vh John
İmage
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Du har ret Peder caliber 1152 er det samme som eta valjoux 7750 dog med modificeringer, caliber 3220 er et eta 2892a2 med et dubois depraz chronograph modul monteret, altså det ur der er tale om ihvertfald det på billederne.

MVH Peter
Svar
Hey Lohse

Jep, det er min der er til salg, lidt endnu, jeg er faktisk blevet mere lun på day-daten, men det ender jo nok med at jeg køber den også.

Reduced: som jeg har forstået er den her kun 38 mm mens dame/lady er 33mm. Peder har beskrevet forskellen på 3513.50 og 3510.50.

Nej det er ikke en til fruen, (hun må nøjes med sin Rolex)

Claus Larsen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)