Svar: 277
Tråde: 46
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Uhh det er spændende... Jeg syntes nu ikke at det er nemmere end sidst, men man er måske mere opmærksom.
Nå men så tager jeg lige de sidste her:
Panerai ferrari: FAKE
Forkerte visere (der slet ikke eksisterer på nogle af modellerne?) og der står ikke Ferrari under kl 12 på scuderia modellerne
Bell & Ross: FAKE
Subdials kl 9 og 3 sidder for højt i forhold til normalt på BR 01-94. Og har skruerne kl 12 og seks på skiven ikke normalt en metallisk farve?
Omega Deville'erne: FAKE
Hvis du har gjort det rigtig sjovt er den ene garanteret ægte, men tilslutter mig argumentet der tidligere er nævnt med at den kasse kun findes med co-axial værket i en limited edition.. Ellers har jeg bare kigget de forkerte steder.
Breitling Avenger: ÆGTE
Kan ikke finde noget at sætte på den...
Ang Daytonaen, så er jeg pludselig blevet i tvivl, da jeg har opdaget at på nogle 16519'ere sidder subdials'ne kl 9 og 3 vinkelret på og andre sidder de højere. Jeg ved ikke om det er tilfældigt, men jeg har kun set dem med højere siddende dials på de mere eksotisk farvede skiver...
Det bliver spændende at se resultatet!
Mvh Peter
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Ja let har jeg nu heller ikke lovet det ville blive
Hermed resultatet:
Omega Deville: Fake
Panerai pam 104: Ægte
Rolex Daytona hvid guld: Ægte
Audemars Piguet Royal Oak Offshore: Fake
Omega Deville: Fake
IWC Flieger Chrono: Fake
Breitling Avenger: Fake (Den snød vist alle hæ hæ

)
Bell & Ross Chrono: Fake
Rolex Sub S/G: Ægte
Ferrari Panerai automatic: Fake
Patek Nautilus: Ægte
En lille kommentar til Daytona´en hvor meningerne har været lidt delte. Det er den nyeste version med cal. 4130. Her flugter sub-dial ikke med centrum, men er hævet en anelse (mener det er 7 gr. i forhold til centrum). Bla. for at man let kan spotte en fake fordi sub-dials ofte ligger på linje med centrum på disse.
Ellers tror jeg I fangede de fleste detaljer jeg også bemærkede mens jeg ledte efter potentielle emner. Men I er sgu ikke lette at snyde
Mads Gjødesen
•
Svar: 277
Tråde: 46
•
Svar: 352
Tråde: 31
Tilhører Sub'en ikke en bruger herinde fra?
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Nope. Jeg har kun valgt billeder fra 100 % pålidelige kilder og ingen af dem er fra DK (nu ikke ment at DK´er ikke er pålidelige

). Så med mindre billedet er kopieret fra den amerikanske sælger og brugt af en DK´er tvivler jeg på at uret er det du tænker på.
/Mads
•
Mads Gjødesen Skrev:Nope. Jeg har kun valgt billeder fra 100 % pålidelige kilder og ingen af dem er fra DK (nu ikke ment at DK´er ikke er pålidelige
). Så med mindre billedet er kopieret fra den amerikanske sælger og brugt af en DK´er tvivler jeg på at uret er det du tænker på.
/Mads
Hmm, det må næsten have været denne tre måneder gamle tråd jeg tænker på - der har i hver fald været nogle flotte billeder af en Sub med blå skive. Den tilhører Jesper G.
Ærgeligt at de er pillet ned igen...
[url]"http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=3229">http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=3229[/url]
EDIT: Fandt et par af dem:
•
Svar: 665
Tråde: 88
Puha jeg fik aldrig kommet med mit bud, men det ville også have været helt ude i skoven...
Mads: Næste gang du finder på en gætteleg som denne eller lign. så sætter jeg en præmie på højkant til den der først har alle rigtige (eller hvad du nu kan finde på ) - ligger inde med en sprit ny bog om IWC piloture fra 2006, så gå bare i tænkeboksen! Fik tillusket mig en ekstra i julen.
•
Svar: 453
Tråde: 36
Peter V Skrev:Puha jeg fik aldrig kommet med mit bud, men det ville også have været helt ude i skoven...
Mads: Næste gang du finder på en gætteleg som denne eller lign. så sætter jeg en præmie på højkant til den der først har alle rigtige (eller hvad du nu kan finde på ) - ligger inde med en sprit ny bog om IWC piloture fra 2006, så gå bare i tænkeboksen! Fik tillusket mig en ekstra i julen.
Lyder meget gavmildt

Men det kan dog være en anelse besværligt at vurdere vinderen... Det er lidt nemmere at lægge mærke til detaljerne, hvis en anden jo allerede har påpeget at uret må være uægte. Men det kan jo blot siges at være en helt subjektiv vurdering fra din side af så

Bør bare lige overvejes inden der loves en præmie =)
Mvh. Martin
•
mhca Skrev:Lyder meget gavmildt 
Men det kan dog være en anelse besværligt at vurdere vinderen... Det er lidt nemmere at lægge mærke til detaljerne, hvis en anden jo allerede har påpeget at uret må være uægte. Men det kan jo blot siges at være en helt subjektiv vurdering fra din side af så
Bør bare lige overvejes inden der loves en præmie =)
Mvh. Martin
En løsning på dette kunne evt. være at man skulle sende sit svar til Mads i en PB?
/Jesper
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Hvis Mads skulle have alle svar pia en PB vil han nok ikke have tid til hans arbejde, jeg synes at det er ganske udmærket på den måde Mads har gjort.
MVH Peter
•