Brugsur
Som newbie her på forummet må man vel hellere vise isenkrammet i første indlæg...Uret her blev købt for at blive brugt- uden undtagelser -
så man må vel sige at det har bestået... Nogen vil sige blasfemi, men det var planen fra start Icon_e_wink
Nu udstyret med natorem for at få lidt forandring i hverdagen.

[url]"http://peecee.dk/upload/view/91471">http://peecee.dk/upload/view/91471[/url]

[url]"http://peecee.dk/upload/view/91472">http://peecee.dk/upload/view/91472[/url]
Svar
Velkommen til!

Ure er til for at blive brugt - enig! Og sådan en Seamaster er en tæske lækker slave (havde også en på et tidspunkt).

At der så er nogen ure, man grundet "manglende konstruktion" måtte fravælge til visse situationer (kløve brænde, dykning, etc.) er en anden sag.

Men ingen tvivl om, at du da har fået givet dit ur nogle tæsk. Men det giver bare uret karakter og historie, når et barnebarn skal arve det.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
He he...du rammer plet med de videre generatione...Jeg har været milimeter fra at sælge og bytte, men at gå med noget der følger dig i tykt og tyndt det er sagen...og jo det har været med til at hugge brænde Icon_e_biggrin
Svar
Velkommen til...

Det er ikke blasfemi at bruge uret. Og har man, som du, købt et ur der kan tåle mosten bliver brugssporene blot til patina. Iøvrigt kan det formentlig til enhver tid sættes istand, så det bliver som nyt, hvis man skulle ønske det!

Blasfemi er det derimod at montere sådan et lækkert ur med sådan et hundehalsbånd Icon_razz

Nå smag og behag er jo forskellig. Jeg er til læder eller lænke. Læder er rarest, men lænke er praktisk somme tider, så kan hele uret bare vaskes med en god gang håndsæbe. Det pynter altid.

vh Baun
Svar
Jep Skrev:Uret her blev købt for at blive brugt- uden undtagelser -

Det er jo også meningen med et ur!!!

Ure skal bruges!!!

Din Omega, kan jo også tåle det meste!!!!

Natorem er et "religions"-spørgsmål, men kan også have praktisk betydning; Jeg kan ikke køre hundeslæde med metallænke, når det er rigtig koldt(jeg risikerer den fryser fast til huden) Derfor har jeg "Rhino"-rem, som jeg bruger til mine SUBS, når det er under - 30. Men ellers bruges mine ure, som de er; til det jeg nu laver!!!!
Derfor har jeg ikke Dress-ure.......

MVH

SK
/SK
Svar
Sub'erman Skrev:Derfor har jeg ikke Dress-ure.......

Så du er aldrig pænt klædt på og går pænt klædt på i byen. Er aldrig med til en konfirmation eller et bryllup....

Jeg mener ikke nødvendigvis slips eller butterfly - bare pænt og festligt klædt? Icon_razz

Iøvrigt er jeg meget enig i at ure skal følge det man laver... Det giver mening og ser også rigtigt ud. Men jeg synes så det ser forkert ud at bruge ur med nato rem til fx. festlige lejligheder.

Om det er religion - eller en smags sag ?

Jeg kan godt se, at det på en eller anden led også har noget at gøre med at fortælle hvem - måske hvordan - man er! Altså i sidste ende skaber og støtter ens image og det billede man har af sig selv.

Jeg har så det billede af mig selv, at jeg kan være lidt "outdoor typen" når jeg går på jagt. Lidt bussines mand, når jeg går på job. Lidt "den nydelige mand" når jeg går til koncerter. Og også lidt sporty en smuk eftermiddag på cykeltur med gutterne. Jeg taget dress ur i guld på når jeg skal til fest - eller ved højtidelige lejligheder - så er jeg en ganske almindelig familiefar, klædt på til fest!

Hver ting til sin tid!

vh Baun
Svar
Citat:Blasfemi er det derimod at montere sådan et lækkert ur med sådan et hundehalsbånd

Jeg har gået med den lænke i 10år nu, så nu skulle der ske et eller andet...men jeg er også mest til læder og lænke..mest læder for lænken slår for hårdt Icon_razz

Men jeg synes da at en sort Zulu rem kan se fest agtig ud?
Mange gange synes jeg at store ure med lænke kan blive lidt for macho...men igen jeg har gået med den i 10 år så helt åndsvagt synes jeg nok ikke det er.... men lænken er iøvrigt helt mat nu så der er gået lidt glimmer af den....

SK>> Jeg læste det lige i første omgang som om at lænken frøs fast til hunden, men jeg kan se at Nato remmen bliver brugt in the wild Icon_e_biggrin
Svar
Baun Skrev:Jeg er til læder eller lænke. Læder er rarest

vh Baun
Ja tak du, men det her er altså et urforum Icon_cool

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Ja jeg så det godt da jeg skrev det... .... og tænkte "Skal jeg skrive noget om silke, satin og blonder"

men så tænkte - "Nej det her er sgu da et urforum" Icon_razz

vh Baun
Svar
Jep Skrev:
Citat:Blasfemi er det derimod at montere sådan et lækkert ur med sådan et hundehalsbånd

Jeg syntes det ser super godt ud med nato remmen til det ur! Passer godt til at det er et rgtigt brugsur. Flot grøn farve forøvrigt.

Jeg har nogle stribede på vej hjem (bond modellen), det kunne se rigtigt godt ud på det ur.

Læder, lænker eller remme. Vi har jo alle forskellige behov på forskellige tidspunkter Icon_e_wink !
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)