Hvor meget tid må et Rolex tabe?
Bær over med mig hvis der i forvejen er oprettet lignende indlæg - jeg har ikke kunne finde dem.

Jeg vil gerne vide hvor meget tid et Rolex må tabe om ugen fx.

Uret er et Submariner non-date fra 2005 og har været brugt meget lidt.

På forhånd tak

Marie
Svar
Jeg synes ikke det bør tabe - heller vinde, Rolex - generelt - er COSC og det betyder de skal kunne stilles inden for -4/+6 sek per døgn. Om du vil leve med mere - så blir du bare en af mange, som føler de ikke vil servicere så ofte, men taber det mere end 10 sek i døgnet, så ville jeg givet indlevere.

-4+6 sek per døgn er det generelle svar
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Rolex er COSC og det betyder de skal kunne stilles inden for -4/+6 sek per døgn. h

Et Rolex Submariner non-date fra 2005 er ikke COSC.
Svar
MartinB Skrev:
hannover_dk Skrev:Rolex er COSC og det betyder de skal kunne stilles inden for -4/+6 sek per døgn. h

Et Rolex Submariner non-date fra 2005 er ikke COSC.
Retter gerne til generelt, for det er bestemt tilfældet, og sub non-date 2005 kunne lige så godt være det og skal kunne overholde COSC lige så¨godt vil jeg mene
Lidt som med Omega som i mange af 70 serierne lavet værkerne i EN version COSC og en uden, men ellers var der ikke forskel, så COSC er for mig her bare udtryk for hvad uret skal kunne stilles ind til af en rigtig urmager - ellers er COSC uinteressant (med mindre det er gamle ure hvor papirerne kan være en del og hvor værket naturligvis skal svare til resten)
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Ifølge Klarlund skulle det gerne vinde 3-5 sec. i døgnet. Tricket er så at lægge uret på kronen om natten hvor der gerne skulle være lidt mere modstand i værket og så skulle det gå nogenlunde op.
Svar
Mester Skrev:Ifølge Klarlund skulle det gerne vinde 3-5 sec. i døgnet. Tricket er så at lægge uret på kronen om natten hvor der gerne skulle være lidt mere modstand i værket og så skulle det gå nogenlunde op.
Giver fornuft, og hvis vor veninde pt lader det sove på siden, så kan hun jo gå over til at lade det ligge på ryggen, så kan det måske lidt ind
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Mester Skrev:Ifølge Klarlund skulle det gerne vinde 3-5 sec. i døgnet. Tricket er så at lægge uret på kronen om natten hvor der gerne skulle være lidt mere modstand i værket og så skulle det gå nogenlunde op.

Det troede jeg ikke at man måtte!?! Nå man lære noget nyt hverdag Icon_smil
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Jeg er ikke helt med. Jeg sover normalt med uret på. Er det en god ide?
Hvordan lægger man uret på kronen? Ja, det kan lyde som et dumt spørgsmål, men jeg ser det ikke lige for mig.
Svar
mariecph Skrev:Jeg er ikke helt med. Jeg sover normalt med uret på. Er det en god ide?
Hvordan lægger man uret på kronen? Ja, det kan lyde som et dumt spørgsmål, men jeg ser det ikke lige for mig.
Jeg sover aldrig med mine, men det er meget smag og behag.
Når du tager det af og lægger det på siden, med optrækskronen nedad, så ligger det på "kronen".

Er du ellers glad for dit køb?
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
mariecph Skrev:Jeg er ikke helt med. Jeg sover normalt med uret på. Er det en god ide?

Kronen, det er den du bruger når du skal stille tiden på dit ur... Kronen ligger du ned mod bordet, eller hvor du nu ville ligge dit ur... Håber det gav lidt mening...
Hellere smile bag små vinduer, end græde bag ved store...
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)