Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Det bliver ikke nødvendigvis mere rigtigt af at man kan finde det ret mange steder - men sandsynligheden øges vel lidt?
This great 1016 is going off the market on Thursday, my collector friends, so now's the time...
Up for sale is this classic 1016 Explorer with rare matte Luminova dial still marked “SWISS-T<25” with matching Lumi hands. While the watch itself dates from 1965, these Luminova “T<25” dials were only used for a brief time after the end of the Tritium era (most Luminova replacements are marked merely “SWISS” or “SWISS MADE”) and like all short run Rolex variations, they have something of a cult following.
den fulde version:
http://www.mwrforum.net/forums/showthread.php?t=15401
vh John H
•
Svar: 1,193
Tråde: 48
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Førstnævnte lyder måske sandsynligt - vi ser mange transitionsskiver, hvor rester anvendes med nyt, hos mange mærker. Nummer to lyder derimod mest som en, der gerne vil sælge sit ur dyrt, men har fået det re-lumineret på et tidspunkt, hvilket nedsætter værdien markant (en replacementskive ville kun have SWISS).
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
GTwatch Skrev:Førstnævnte lyder måske sandsynligt - vi ser mange transitionsskiver, hvor rester anvendes med nyt, hos mange mærker. Nummer to lyder derimod mest som en, der gerne vil sælge sit ur dyrt, men har fået det re-lumineret på et tidspunkt, hvilket nedsætter værdien markant (en replacementskive ville kun have SWISS).
Ja det tænke jeg også først - men omvendt - ser vi skiver med teksten SWISS T<25 OG Luminova markeringer (med mindre der direkte er fake'd med skiven. En replacement med Luminova ville vel ha som du skriver SWISS - men når den er med T<25 svarer den jo til som står ex. i det Hollandske forum?
Se også denne:
In regards to the Luminova, Rolex definitly did use regular Luminova for
a while. They used it on the transitional dials that had "SWISS T < 25"
and "T SWISS MADE T" on it. Rolex went to Super Luminova when they
switched to just using "SWISS" and later "SWISS MADE".
I tråden i linket herunder er der billeder af en explorer med Luminova og T<25 -Man skal bladre ned til lige lidt under midten - så er der fine billeder der kan forstørres:
http://www.wwrforum.com/viewtopic.php?f=1&t=346
vh
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Ok jeg giver mig til en vis grad John

Rolex har aldrig lavet oprindelige skiver med T<25 som var med luminova/superluminova. De lavede ganske få replacement skiver omkring år tusind skiftet med T<25 med luminova (ikke super luminova). Mit gæt er at disse stort set aldrig er blevet brugt. 99,5 % af de vintage ure jeg har set med replacement skiver har haft SWISS (efter år 2000, super lumi) eller T<25 (før år 2000, tritium).
Men ok der er lavet et forsvindende lille antal replacement skiver med T<25 luminova som blev brugt omkring år 2000.
/Mads
•