Svar: 4
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej !
Er her nogen der har erfarringer med holdbarheden på kunstlæder remme til Omega Seamaster Aqua Terra GMT, co-axial. Har købt uret for 7 mdr. siden, og nu er remmen "knækket" ved splitten på uret. Omega forhandler, Knud Pedersen i Aarhus siger blot" det er en sliddel, og derfor ikke omfattet af garanti. Han vil dog gerne sælge mig en ny til kr. 3.215,- og med 2-3 mdr. leveringstid - kan det være rigtigt?
Skal lige påpege at jeg udelukkende bruger uret 4-5 dage om ugen, og kun i arbejdstiden ( funktionær )
Håber nogen har erfarringer med dette..
•
Svar: 7,824
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,357 i 1,338 svar
Givet Likes: 1,829
Den tror jeg du selv kommer til at hænge på,
du ender ud i noget påstand mod påstand som du ikke kommer nogen vegne med,
og "din" forhandler har ligesom meldt hans holdning ud.
Og selvfølgelig,velkommen til
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Jeg tror jeg ville tage et par billeder og beskrive hvordan uret er blevet brugt og involvere importøren.
Jeg mener en rem skal kunne holde til mere - og at man derfor må gå udfra at der har været en fabrikationsfejl på remmen da den blev leveret.
vh baun
•
Går du den vej vil jeg meget gerne høre hvad det ender med.
•
Svar: 4,070
Tråde: 280
Modtaget Likes: 85 i 61 svar
Givet Likes: 298
Tror desværre også du selv kommer til at hænge på den..... Men gør som Baun skriver. Det kan ikke skade. Du får ihvert fald ikke butikken til at give dig en ny....
•
Svar: 4
Tråde: 1
Håber ikke du får ret, i så fald blev det 3 og sidste Omega, skal jeg påregne 2 nye remme årligt a kr. 3.215,- så slutter det vist bare her...
•
Svar: 1,401
Tråde: 60
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
baun Skrev:Jeg tror jeg ville tage et par billeder og beskrive hvordan uret er blevet brugt og involvere importøren.
Jeg mener en rem skal kunne holde til mere - og at man derfor må gå udfra at der har været en fabrikationsfejl på remmen da den blev leveret.
vh baun
Jeg er helt enig med Baun og det er præcis, hvad jeg selv ville gøre nu, hvor forhandleren har meldt ud. Jeg synes blot, at din Omega AD burde være mere behjælpelig med en reklamation til importøren. Det ville absolut klæde ham og hans forretning.
Casio G-shock
Seiko 5
•
michaelborring Skrev:Håber ikke du får ret, i så fald blev det 3 og sidste Omega, skal jeg påregne 2 nye remme årligt a kr. 3.215,- så slutter det vist bare her...
Giver du 3215 kr for en rem i kunstlæder
til den pris ville jeg da finde en i ægte læder den holder helt sikkert også mere end 6mdr.
•
Svar: 301
Tråde: 15
Stensbjerg Skrev:michaelborring Skrev:Håber ikke du får ret, i så fald blev det 3 og sidste Omega, skal jeg påregne 2 nye remme årligt a kr. 3.215,- så slutter det vist bare her...
Giver du 3215 kr for en rem i kunstlæder
til den pris ville jeg da finde en i ægte læder den holder helt sikkert også mere end 6mdr.
Det har vel noget at gøre med det er en Omega rem, måske en special en.
Jeg er dog lidt overrasket over AD mener det er en sliddel. En rem der går i stykker efter 7 måneder? Det lyder virkelig som en fejl fra fabrikken af.
Kunstlæder er dog mere sart end rigtig læder er, måske hvis det er blevet udsat for mere varme - gentagne gange, så kan det godt påvirke remmen.
Obsessed is just a word, that lazy people use to describe the dedicated!
•
Svar: 28
Tråde: 6
Slettegaard Skrev:baun Skrev:Jeg tror jeg ville tage et par billeder og beskrive hvordan uret er blevet brugt og involvere importøren.
vh baun
Jeg er helt enig med Baun og det er præcis, hvad jeg selv ville gøre nu, hvor forhandleren har meldt ud. Jeg synes blot, at din Omega AD burde være mere behjælpelig med en reklamation til importøren. Det ville absolut klæde ham og hans forretning.
Det er da en gang værre vrøvl!
Lad os sige, at du netop har købt en splinter ny bil, og kommer et halvt år efter og siger at dine dæk bærer præg af slid, og om forhandleren ikke kan give dig et par nye, du har jo kun brugt dækkene et halvt år?
Jeg har aldrig nogensinde hørt om en urrem, som dækker reklamationen! Det reklamationen dækker, er urværket, alt andet kan slides vha. slidtage!
Jeg kan ikke se hvordan Omega AD'en kan være mere behjælpelig? Omega er konsekvente, og oplever hundredevise af lignende tilfælde, hvorfor det hele bliver skæret over én kam, uanset om brugerens intentioner er gode eller dårlige. Jeg snakkede med en ansat ved Swatch Group Danmark, som kunne fortælle de mest mærkværdige historier om hvordan de blev pålagt søgsmål for alverdens ting.
Omend synes jeg godt nok at prisen for en læderrem virker vanvittig!
Min udtalelse skal ikke ses som mudderkastning eller andet som man måtte tro, bare en argumentation på god gammeldaws jysk!
•
|