Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Omega Cal 752 blev lanceret i 1967 - 68 - og brugt primært i Cosmic - men også i De Ville.
I Constellation som jeg har nogle stykker af bruges den COSC version 751.
Det er et lidt overset værk. Men jeg bedømmer det til at være præcis så godt som 5xx serien - og jo en videre udvikling af denne.
Jeg har aldrig haft problemer med det - og har aldrig hørt om nogen der havde. Jeg har så kun personlig erfaring med 751 - men jeg regner det for super!
Er det en Cosmic du er på vej ud i?
vh Baun
•
Svar: 188
Tråde: 12
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Tak for det hurtige svar. Uret er en Constellation fra starten af 70'erne. Skal nok smide nogle billeder hvis jeg køber uret. Vi skal lige blive enige om en pris. Det er en cushion model, så desværre ikke så attraktiv som den klassiske pie-pan, men stadig et flot ur synes jeg. Har endnu ikke en Constellation i samlingen, så det vil blive en kærkommen tilføjelse. Jeg var lidt på bar bund mht. værket, så lidt utryg da jeg engang havde købt et Seamaster med dag og dato, hvor datohjulet var af plastik og dermed ødelagt (og lige så dyr som uret at skifte). Men nu er jeg mere tryg! Tak for det.
---
Tommy
•
Certina Fan Skrev:Tak for det hurtige svar. Uret er en Constellation fra starten af 70'erne. Skal nok smide nogle billeder hvis jeg køber uret. Vi skal lige blive enige om en pris. Det er en cushion model, så desværre ikke så attraktiv som den klassiske pie-pan, men stadig et flot ur synes jeg. Har endnu ikke en Constellation i samlingen, så det vil blive en kærkommen tilføjelse. Jeg var lidt på bar bund mht. værket, så lidt utryg da jeg engang havde købt et Seamaster med dag og dato, hvor datohjulet var af plastik og dermed ødelagt (og lige så dyr som uret at skifte). Men nu er jeg mere tryg! Tak for det.
---
Tommy
næ hov en Constellation skal mig bekendt være med Cal 751 - ikke 752 - det må du / vi lige checke..
vh Baun
•
Hvis man checker Omegas hjemmeside er alle ure med cal 752 ikke Constallations og ikke COSC - undtagen dette som er lanceret efter 1978 - alrså med værk der har ligget en tid efter Omega har stoppet in house produktionen - er det sådan et du kigger på
ST 366.0857
International collection
1978
Movement
Type: Automatic chronometer certified
Caliber number: 752
Created in 1967
24 jewels
Central sweep-second hand
Functions
Day-date, Chronometer
Case
Stainless steel
Case back
Screw-in
Full metal
Dial
Metal, with "index" hour markers and luminous "stick" hands.
Crystal
Armoured hesalite
Bracelet
Stainless steel (integrated)
Water resistance
30 meters
vh Baun
•
Jeg har fået oplyst at det er 752, men det kan være en slåfejl (håber jeg). Uret er et Constellation COSC, så hvis det er med 752 må det være en frankenstein. Krydser fingre for at det er 751, ellers hopper jeg over, hvis prisen ikke er meget favorabel. Tak for disse meget nyttige oplysninger, fortsættelse følger

. Er sikker på at uret er fra primo 70'erne.
---
Tommy
•
Svar: 344
Tråde: 25
er det ikke en Cal 752 der sidder i en Seamaster Calender ( day date )
Mif
•
Jeg tolker det sådan at 751 er en COSC udgave af 752, uden yderligere forskelle.
---
Tommy
•
Svar: 344
Tråde: 25
efter min ringe viden en fejl fortolkning
•
Det genereller er at ---
551 er COSC
552 samme værk ikke COSC
561 COSC
563 samme værk ikke COSC
564 er COSC
565 er samme værk ikke COSC
og
751 er COSC
752 samme værk, men så ser det ud til at der er anvendt nogle 752 - Constellation sidst i 70'erne som er COSC
vh Baun
•