Flightmaster lænke.
Når man se diverse billeder af Flightmaster er de monteret med forskellige lænker - jeg syndes ikke jeg kan finde en lænke der er mere brugt en en anden. Jeg tænker på 910 modellen.
Er der nogen der kan fortælle mig hvilken lænke der er den originale / oprindelige hvis man overhovedet kan stille det spørgsmål?!
Hvis ja må det meget gerne være med et billede eller link.
Tak!
Søren
Svar
Fra Omegas database:
Flightmaster - Pilot watch
Gents' metal bracelet
Reference
ST 145.0013

International collection
1969

Movement
Type: Manual winding (mechanical)
Caliber number: 910
Created in 1969
17 jewels

Functions
Tachymeter, 24 hours, Chronograph, GMT

Case
Stainless steel

Case back
Screw-in
Full metal
Dial
Metal, with luminous white "stick" hour hands and luminous "index" hour markers.
With 24h (AM in black and PM in green) counter at 9 o ’clock, 12 hour counter at 6 o'clock and 30 minute counter at 3 o'clock.
With "O-60" scale inner rotating bezel

Crystal
Mineral (domed)

Bracelet
Stainless steel (attached)

Water resistance
60 meters
More product information
Case : "pilot" shape (43 x 52 mm), with attached SS bracelet of ref. ST 1159/155 or leather strap of 22 mm lug-size.
International collection : 1969-1971
Swiss retail price (1971) : CHF 690.- (on SS bracelet) or CHF 630.- (on leather strap).
Later replaced by ref. ST 145.026 (cal. 911)
Also available in 18K solid yellow gold, total production of 200 pieces approx. :
-180 on leather (BA 145.013, CHF 3'200.-)
- 20 on gold bracelet (BA 345.0801, CHF 4'470.-).
JLM

-----------------------------------------

Flightmaster - Pilot watch
Gents' metal bracelet
Reference
ST 145.0036

International collection
1973

Movement
Type: Manual winding (mechanical)
Caliber number: 911
Created in 1971
17 jewels

Functions
Chronograph, GMT

Case
Stainless steel

Case back
Screw-in
Full metal
Dial
Metal, with luminous white hands and luminous hour markers, with small second at 9 o'clock.

Crystal
Mineral (flat)

Bracelet
Stainless steel (attached)

Water resistance
120 meters

This watch may have existed with different dials.
More product information
Case : "pilot" shape (14,9 x 43 x 52 mm), with attached SS bracelet of ref. ST 1162/172 or leather strap of 22 mm lug-size.
International collection : 1973-1978
Swiss retail price (1975) : CHF 700.- (on SS bracelet) or CHF 640.- (on leather strap).
Same as ref. 145.026 but water-resistance improved to 120 meters in 1973.
Replaced former ref. 145.0026
JLM

vh Baun
Svar
Tusind tak!

Sådan en ST 1159/155 er det mon noget man kan købe endnu eller skal man være heldig at "falde" over en på diverse salgs sider?

Mvh Søren
Svar
Søren Ingvardsen Skrev:Tusind tak!

Sådan en ST 1159/155 er det mon noget man kan købe endnu eller skal man være heldig at "falde" over en på diverse salgs sider?

Mvh Søren

Jeg vil gætte på at du skal lede på e-bay ol.

Men her er en side hvor man finder virkelig mange dele til Omega oa.

[url]"http://www.ofrei.com">http://www.ofrei.com[/url]

vh Baun
Svar
Tak igen!

Jeg er åbenbart ikke så heldig når det gælder lænker. Jeg leder jo også efter en mesh lænke til din gamle Chronostop. Nå - håber det lykkes en dag!!

Mvh Søren
Svar
Søren Ingvardsen Skrev:Tak igen!

Jeg er åbenbart ikke så heldig når det gælder lænker. Jeg leder jo også efter en mesh lænke til din gamle Chronostop. Nå - håber det lykkes en dag!!

Mvh Søren

Tålmodighed Søren...

Det er kun hyggeligt at have noget at lede efter - og herligt når man efter 1½ år pludselig finder det!

vh Baun
Svar
Søg på eBay.de - der var en til salg i sidste uge mener jeg. De kommer fra tid til anden, men tålmodighed er nok påkrævet...
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
GTwatch Skrev:Søg på eBay.de - der var en til salg i sidste uge mener jeg. De kommer fra tid til anden, men tålmodighed er nok påkrævet...
Tror nok også, at søgning på E-Bay er det bedste råd. - og navnlig det der med tålmodigheden.

Lænken ref. ST 1162/172 kan fås både hos Ofrei & Watchco.

En mesh lænke i 22 mm bredde kan også leveres af Watshco, og Ofrei kan sandsynligvis også.

Den originale Flightmaster rem er i Korfam (kunstlæder) med ventilationshuller.
Remmene er der meget begrænset sandsynlighed for at finde.
Den ser således ud: [url]"http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?p=50563#50563">http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic. ... 0563#50563[/url]
I tråden, der er linket til, er også beskrevet andre besværligheder med at finde en 22 mm rem til Seamaster/Flightmaster.
God jagt.
Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Tak for de gode tip - jeg ligger mig på lur!! Icon_cool

Mvh Søren
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)