At gøre sig overvejelser...
Ja, der er sikkert ikke den store prisforskel på lang sigt.
Men for mig har det en betydning at vide at jeg har den absolut sidste serie af et ur der har været produceret siden '71.
Jeg er med på at modellen forsætter som Deep Sea, men jeg synes at forskellene er så signifikante at man kan tale om en helt ny model.

Hehe jeg er med på at Rolex ikke laver specielle udgaver/serier til Klarlund. Men jeg ved bare at Klarlund havde fået leveret et meget lille antal V-serier.
Jeg har yderligere hørt (men ikke kunnet få bekræftet) at v-serien skulle være så lille som i 3500 eksemplarer på verdensplan....

Citat:Morgan Jones Skrevet: Ons dec 17, 2008 10:25 am Emne:
--------------------------------------------------------------------------------
Jeg er blevet tilbudt en del V serie 16600'er.
Neo-vintage collecting er dødt de næste 15 år drenge.

M

Kan du ikke lige forklare yderligere? Icon_e_smile
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
Hvad angår V eller m-serie, handler det om(som for Phrede) at have den absolut sidste i en serie, som er på alder med mig. Ikke noget med samlerværdiforøgelse eller lign. Præcis som et ur fra 1972 er uinteressant for mig, mens fra 1971 er noget særligt!!!
Som Morgan skriver, går der jo sandsynligvis mindst 15 år før samlere bliver interesserede i 16600 m eller v serie; hvis det da overhovedet sker.
Hvilken jo sikkert ikke sker, da modellen findes i spandevis uden nogen samlermæssige forskelle...

MVH

SK
/SK
Svar
Ref. 16600 er produceret siden 1988. Sea-Dwelleren er nu oppe på fire referencer siden slut 60'erne.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
my bad!!

Men stadigt sjovere for mig, at have den sidste serie...

MVH

SK
/SK
Svar
Sub'erman Skrev:my bad!!

Men stadigt sjovere for mig, at have den sidste serie...

MVH

SK

Helt enig Icon_e_biggrin
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
Hej

Seadweller i den netop udgåede version kom såvidt jeg husker i 1981 og ikke 1971. Icon_e_confused

MVH Peter
Svar
Kan du sige 1988. I 1981 hed SD'en 1665 og et par aar efter 16660. Du maa vist til at boge den igen inden TV2 kommer forbi Icon_e_wink
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Tror Peter mener at den "moderne" version kom omkring 1981. Forskellen mellem "666" og 16600 er jo stort set lig nul (hvis ellers 666 er med blank skive). Ref. 16660 kom i 1980 og kørte et par år sideløbende med 1665. Ref. 1665 kom i øvrigt i 1967, men der gik et par år før den for alvor var tilgængelig i butikkerne. Så officielt vil jeg mene ca. 1969. DRSD fra 1971 er helt henne og have mk 3 skive. Mit er fra 3 kvt. 1971 iflg. bagkassegraveringen og med MK 3 skive.

/Mads
Svar
Ifl pålidelige kilder, er M serien på 16600 den sidste serie....

Men men, jvf rolexforums.com er V serien den sidste idet der åbenbart var en kraftig efterspørgsel på denne model til det sidste. Der er vist bla nogle i UK til salg.

God jul Icon_smil
Svar
stig01 Skrev:Ifl pålidelige kilder, er M serien på 16600 den sidste serie....

Men men, jvf rolexforums.com er V serien den sidste idet der åbenbart var en kraftig efterspørgsel på denne model til det sidste. Der er vist bla nogle i UK til salg.

God jul Icon_smil

Hvis jeg kender Rolex ret, så havde de vel bare nogle 16600 kasser til overs.

Icon_e_smile
M
ps. har set V serie i alle 3 store salgs områder. (eu, us, asia)
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)