Købe ur i USA
Du vil sandsynligvis få en bedre pris på europæisk grey market eller i UK.

Udover at smugleriet fra US jo er ulovligt (men ingen bliver fanget) kan der være komplikationer på dels forsikring og dels på visse typer fabriksgaranti (dog ikke alle mærker).

Hvis man endelig er ude i sådan noget, er det vel nemmere at snyde på selvangivelsen. Icon_rolleyes

Mvh Morgan
Svar
ENIG med morgan jeg ville også være mere urolig med hensyn til
garanti spørgsmål(måske unødvendigt med OMEGA).

Men at tage uret gennem tolden uden at betale afgifterne
ville ikke røre mig.(har dog aldrig gjort det)

Men jeg mener også at skal der laves en "home made" rabat på dit
nye OMEGA er der andre hylder der er nemmere at tage fra Icon_e_wink
end at flyve det hjem fra USA Icon_cool

God tur (bare det var mig Icon_cool Icon_e_biggrin )
Svar
1. Det oprindelige sps. gik på USA - derfor har jeg ikke skrevet om at det er billigere i UK pt. Icon_smil

2. Ja, man skal "melde sig selv" ved ankomsten i lufthavnen, så slipper man med told/moms. Hvis man ikke gør det er det told/moms + bøde.

....jeg betaler mere end 52% af min indtægt i skat, moms og afgifter så jeg mener nok at jeg bidrager til vores fælles husholdning!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Hej Bungie!

Jeg vil holde med flokken og sige: Det er 100% sikkert at man kan finde rigtig mange ur-mærker ligeså billigt på nettet(især indenfor EU), som at købe i USA. Men naturligvis ikke alle...

Jeg har f.eks. ledt længe efter Hamilton ure på diverse hjemmesider (der er ingen danske forhandlere af urene) men da det er et amerikansk mærke, er størstedelen af markedet også dér. Så lige mht. Hamilton tror jeg faktisk du ville kunne lave noget fordelagtigt ved at købe i USA...
- Så er vi selvfølgelig tilbage ved spørgsmålet om, om man ønsker at forbryde sig for at spare lidt $$$ Icon_question

Og lige en off-topic::: lov mig at du kommer til at besøge en eller flere af deres nationalparker under dit besøg - der er fantastisk natur derovre!!!!

- Morten
mortenb85 [vokal-i-cirkel] gmail.com
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)