16-03-2009, 04:12 PM
As time goes by...
|
Omege + Omega
|
|
16-03-2009, 05:57 PM
Nogen tror måske Omega shaving sæbe og børste har med Omega urfabrikken at gøre? Det vil jeg nok ikke tro. Jeg er ikke inkvisitorisk, jeg ved det naturligvis ikke. Jeg forstiller mig de intet har med hinanden at gøre - den Italienske barbersæbe - vel med tilhørende børste - og det Schweiziske urmærke.
Jeg tror godt man kan varemærkebeskytte Omega tegnet, som jo er et græsk bogstav (alpha det første og Omega det sidste i det alfabet - det er jo alpha og omega) - i forbindelse med poduktion og salg af ure f.eks, men jeg tror ikke en urfabrik kan forhindre en børste eller sæbe eller alt muligt andet farbrik (Open Omega) i at bruge bogstavet eller navnet. Jeg har en tysk benzin lighter, med Omega mærket og navnet - Den KUNNE måske være lavet hos urfabrikken - har jo lidt med små teknik og metal at gøre, men kan ligeså godt være noget andet??. Har Omega lavet andet end ure overhovedet (vor Omega vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
16-03-2009, 06:13 PM
Omega børstefabrikken har intet med urfabrikanten Omega at gøre.
Omega lighterne, som forresten er udemærkede lightere - og flere af dem ganske smukke, er et helt tredje firma, som desværre ikke eksisterer længere. Der findes et utal af virksomheder, producerende vidt forskellige ting, som bruger Omega logoet. Men kun én urfabrikant som bruger det. Omega tegnet var meget populært omkring 1880-1920 og indgår i mange firmaer fra den tids logoer. Omega tegnet kan ikke i sig selv varebeskyttes, men man kan, ganske rigtigt, have eneret på at bruge det på f.eks. ure. Mvh. Jakob As time goes by...
18-03-2009, 03:19 AM
Hej
Ja man kan finde Omega tegnet på mange varer der ikke har noget med ure at gøre, og det er ikke ensbetydende med at de er falske. MVH Peter
18-03-2009, 10:51 AM
Hej Jakob
Det er altid en fornøjelse at se dine billeder. Du gør det som gør billeder lidt mere interessante - og urene også - du laver en kontekst. Jeg elsker disse billede af ure hvor der er tænkt over sammenhængen - og hvor der er et match - eller en kontrast elle? Herligt - tak for det? vh Baun Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer
18-03-2009, 11:03 AM
Baun Skrev:Hej JakobEr helt enig med Baun.. .... selvom jeg ved Jakob's andet billede tænkte: "Fordømt, nu har han gjort det igen". Selv har jeg forsøgt 3 gange med en eller anden form for komposition. Første gang lignede det Crap. Anden gang noget katten havde slæbt ind, og tredie gang var det bare mislykket. Da jeg selv kæmper med, bare at lave nogenlunde skarpe billeder uden alt for mange reflekser, kan jeg kun sige til Jakob, "Keep up the good work" Med venlig hilsen - Geodoc
18-03-2009, 06:24 PM
Fortsæt med at rødme for jeg er totalt enig. Hvem der bare både kunne fotografere og tænke smarte sammenhæng ud.
Alternativet som Per Baun vælger med en kalender (Bo Mølbaks noder) er ikke dumt heller, det identificere billedmesteren med det samme. Jeg må selv til at tænke lidt til, men alt mit bestående billedmateriale er jo "hvad det er", men måske fremover. Det er bare så meget sværere det med at sætte det ind i en sammenhæng (DR og TV2 ville uden tøven kalde det "context" uden helt at vide hvorfor, men det lyder som om de har gået i skole Man skal fokusere- fotografisk på flere ting, ofte må jeg stå halvt på hovedet med uret støttet af lidt tape for at undgå spejling osv. - men jo flere der laver sådanne billeder, jo bedre vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure! |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|