Svar: 115
Tråde: 46
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 1
Hej, jeg er på udkig efter et Speedmaster Broadarrow med hvid skive - og er altså totalt nybegynder med ure - og nu har jeg så set versioner med navnet "broadarrow 1957" på.. Spørgsmålet er så - er det bedre/dårligere end ikke 1957 - version.. Og hvad er forskellen.. Se evt. vedhæftede billeder.
Hilsen Lasse
•
Svar: 2,424
Tråde: 158
Modtaget Likes: 161 i 80 svar
Givet Likes: 28
LasseD Skrev:Hej, jeg er på udkig efter et Speedmaster Broadarrow med hvid skive - og er altså totalt nybegynder med ure - og nu har jeg så set versioner med navnet "broadarrow 1957" på.. Spørgsmålet er så - er det bedre/dårligere end ikke 1957 - version.. Og hvad er forskellen.. Se evt. vedhæftede billeder.
Hilsen Lasse
"1957" Broad Arrow er afløseren for denne:

Den viste model er udgået.
Forskellen mellem dem er:
ny: kaliber 3313(Coaxial), gammel 3303(ikke Coaxial)
ny: safirglas bagkasse, gammel alm. skrue bagkapsel
Der er stor prisforskel mellem urene.
Begge modeller refererer til den første Speedmaster fra 1957, der havde de karakteristiske BA visere og metal lynette.
Mere om "1957" her:
Klik for Omega information
Med venlig hilsen - Geodoc
•
Geodoc Skrev:LasseD Skrev:Hej, jeg er på udkig efter et Speedmaster Broadarrow med hvid skive - og er altså totalt nybegynder med ure - og nu har jeg så set versioner med navnet "broadarrow 1957" på.. Spørgsmålet er så - er det bedre/dårligere end ikke 1957 - version.. Og hvad er forskellen.. Se evt. vedhæftede billeder.
Hilsen Lasse

Begge modeller refererer til den første Speedmaster fra 1957, der havde de karakteristiske BA visere og metal lynette.
Mere om "1957" her: Klik for Omega information
Hej Geodoc,
Tak for svar - det vil sige, at det måske er værd at gå efter en 1957´er? Kaliber er bedre?
Hilsen Lasse
•
Svar: 2,424
Tråde: 158
Modtaget Likes: 161 i 80 svar
Givet Likes: 28
LasseD Skrev:Hej Geodoc,
Tak for svar - det vil sige, at det måske er værd at gå efter en 1957´er? Kaliber er bedre?
Hilsen Lasse
Kaliber 3313 med Coaxial værk må betragtes som bedre end den tidligere model med 3303.
Coaxial er jo den vej Omega har valgt at opdatere/udvikle deres værker.
Modellen med kal. 3303 er udgået, og kan kun købes brugt. Den vil ligge i prislejet 17.000 - 19.000 kr.
Man må nok forudse, at skulle betale betydeligt(?) mere for 3313 modellen.
Det er godt nok et smukt ur du er "på sporet af" - Klassisk design med historikken i orden, og moderne teknik.
Endeligt er der også spørgsmålet om safirglas bagkassen. Der er varme fortalere, og arge modstandere.
•
Geodoc Skrev:LasseD Skrev:Hej, jeg er på udkig efter et Speedmaster Broadarrow med hvid skive - og er altså totalt nybegynder med ure - og nu har jeg så set versioner med navnet "broadarrow 1957" på.. Spørgsmålet er så - er det bedre/dårligere end ikke 1957 - version.. Og hvad er forskellen.. Se evt. vedhæftede billeder.
Hilsen Lasse

Mere om "1957" her: Klik for Omega information
Tak for uddybende svar - og ja, det er et fantastisk ur!
Og ja, bagkasse er en smagssag.
Hilsen Lasse
•