Overvejelser om køb af Speedmaster
Columbo Skrev:Den lænke peter referere til er 1171 lænken som man også bruger til seamaster 300 fx 166.024. Det eneste man skal er huske de rigtige endestykker når man bestiller.

Så jeg vil ikke mene at du er blevet snydt.

Jeg må indrømme at jeg ikke følger nøje med gamle lænke priser. I nogle tilfælde synes jeg at det kan tag lidt overhånd.
Det kan de da også - men som med vintage rolex ex. så er det vel ganske almindeligt udbur og efterspørgsel
1171 og 1500 er OK, men den korrekte til denne ref er jo 1139 med - og nu i hovedet ? med -516 endestykker
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Med indforstået mener jeg at de fleste "experter" nok kan gætte at Peter skriver om lænke3 ref. 1171, som jo kan skaffes fra ny - til ca 1500, 00 kr - mens Loncar (som jo godt ved dette) blot skriver, at de mere originale refnr nok ikke kan skaffes til ca 1500,00 kr - men han skriver ikke hvad forskellen er....

Det kalder jeg "lidt inforstået" i forhold til spørger, som jo ikke kan forventes at vide dette.... for så behøvede vedkommende jo ikke spørge. Vel?

Men det drejer sig kort sagt om at man kan få en ny original Omega lænke ref. 1171 til ca 1500,00 kr. Denne er ikke original til et ur fra 1969, men kan anvendes og passer fint på den.

Skal man søge den rigtige originale lænke er det en anden, som ikke fåes fra ny og som vil koste mere - afh. af stand!

vh baun
Svar
Baun Skrev:Med indforstået mener jeg at de fleste "experter" nok kan gætte at Peter skriver om lænke3 ref. 1171, som jo kan skaffes fra ny - til ca 1500, 00 kr - mens Loncar (som jo godt ved dette) blot skriver, at de mere originale refnr nok ikke kan skaffes til ca 1500,00 kr - men han skriver ikke hvad forskellen er....

Det kalder jeg "lidt inforstået" i forhold til spørger, som jo ikke kan forventes at vide dette.... for så behøvede vedkommende jo ikke spørge. Vel?

Men det drejer sig kort sagt om at man kan få en ny original Omega lænke ref. 1171 til ca 1500,00 kr. Denne er ikke original til et ur fra 1969, men kan anvendes og passer fint på den.
vh baun
OK - men så ser jeg mere problemet i at skrive at lænken til de gamle modeller koster 1500 hvis man refererer til en lænke der ikke er original til uret - men jeg er da helt enig, den passer og ser godt ud på uret - men vil jo "snyde" spørgeren hvis han køber uret i tro om original lænke kan købes til 1500. Jeg tænkte ikke 1171 i alle fald - men JO det er jo korrekt at den kan hentes for 1500
Mange vil være totalt ligeglade med om det er 1171 eller 1139, men herinde er vi jo lidt nørdede med originalitet somme tider Icon_e_biggrin
vg
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

Baun skriver helt korrekt at der er tale om en 1171 lænke, som iøvrigt er den helt originale replacement lænke til uret, men ikke den oprindelige lænke, men den er stadigvæk original til uret. Icon_e_surprised

MVH Peter
İmage
Svar
peter Skrev:Hej
Baun skriver helt korrekt at der er tale om en 1171 lænke, som iøvrigt er den helt originale replacement lænke til uret, men ikke den oprindelige lænke, men den er stadigvæk original til uret. Icon_e_surprised

MVH Peter
Den tror jeg ikke helt jeg køber Peter. Ja det er replacement lænken til uret - den man kan købe efter den originale er udgået, men jeg tror ikke vi nørdede Omega folk køber den med at den er original til uret. Så er der jo masser af Rolex som er originalt, fordi man skifter mat ud med blank, og ja vist er det originalt rolex og det som AD sætter i, men vil man have tingene originalt, så duer 1171 ikke på en 67-69 speedmaster, så skal der 1039/516 til - og det tror jeg ikke du er uenig i.

Hvis det bare er for at have en Omega Speedmaster fra den tid, og have den på en lænke, så er din 1179 fin, og jeg synes bedre end 1039, men når jeg har 1039 på - og har betalt 2700 kr for den, er det netop for originaliteten Icon_e_smile Du kan ha ret i at det ikke betyder noget for andre, men jeg tror en del som ev køber en Speedmaster fra 1969 har glæde af at vide om det er en oprindelig lænke, eller en senere replacement.
İmage
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej Hannover

Dine betagtninger ændre ikke ved fakta, 1171 lænken er den originale replacement lænke fra Omega, men 1039 lænken er den oprindelige, og selvfølgelig både dyrere og mere spændende end en replacement lænke. Icon_e_surprised

MVH Peter
İmage
Svar
Ja det var en 1039 jeg ref. til.
Og jeg er enig med hannover: der er stor forskel på om man sætter en 1171 eller 1039 på en 145.012. Som sagt jeg har brugt meget tid på at finde en 1039 fra 67, som passer på en 145.012 fra 67.

Og nørdet, ja: men det er det eneste der dur hvis vi skal tale om originalitet.
Icon_+1
Svar
hannover_dk Skrev:
Speedy Skrev:@ Loncar, hvis du alligevel skal til Horsens og hente en stak 1039 lænker til 1500.- stykket, så kan jeg godt aftage en snes stykker Icon_exclaim Icon_e_wink
Ja mig bekendt er de 2000 Loncar har givet for en ny - givet med korrekte end-links? knagme da rent ud billigt, De kan koste op til 4000 kr i top stand - eller misser jeg?
vh

Beklager drenge; men det var en vennepris fra en herindefra ! - og aftalen er at jeg ikke må sælge videre, før sælgeren har fået tilbud om tilbagekøb....
Icon_+1
Svar
Hej phrede.

Jeg går ud fra det er en ref. 145.022 du har fat i. Til den pris skal uret være originalt fra tiden altså med den oprindelige skive. Her et billede af en helt original ´69 145.022.

İmage

Mht til lænken ville jeg gå helt uden om de gamle. De er ikke meget værd. Prøv at skaffe en nyere. Du får markant bedre kvalitet og komfort for pengene.

Du har ret i den "rigtige" årgang men ikke den rigtige ref. Der skal du have fat i en cal. 321 eks. 145.012.

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Loncar Skrev:
hannover_dk Skrev:
Speedy Skrev:@ Loncar, hvis du alligevel skal til Horsens og hente en stak 1039 lænker til 1500.- stykket, så kan jeg godt aftage en snes stykker Icon_exclaim Icon_e_wink
Ja mig bekendt er de 2000 Loncar har givet for en ny - givet med korrekte end-links? knagme da rent ud billigt, De kan koste op til 4000 kr i top stand - eller misser jeg?
vh

Beklager drenge; men det var en vennepris fra en herindefra ! - og aftalen er at jeg ikke må sælge videre, før sælgeren har fået tilbud om tilbagekøb....
Ja så forstår jeg det bedre, for jeg ser den ikke normalt til den pris i flot stand Icon_e_biggrin
vh
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)