Foto af min Omega Speedmaster Ref 35705000
Hvorfor kan man ikke selv justere lænken ?
De venligste hilsner, John
Svar
Morten Bekker Skrev:jeg har kun et problem med den
lænken kan man ikke selv tilpasse det er noget øv fik 3 led af i dag inde hos Klarlund syntes at den sidder stramt op hånden nu
her til aften. Så må nok en tur ind til Klarlund i morgen og få et led på
[/quote]

Jeg monterede selv 3 ekstra lænkestykker, da den tidligere ejer havde "drengehåndled" som han selv sagde.
Det kan lade sig gøre, men det kræver lidt hamren og banken - tåbeligt system Icon_exclaim
Svar
Joepete Skrev:Hvorfor kan man ikke selv justere lænken ?

Den er sammensat af stifter der skal bankes ud med hammer og "dorn", det bør man nok lade en fagmand fikse. men det havde jeg altså ikke tålmodighed til.
Svar
Hvis man selv har hammer, dorn og lænkeholder, kunne man så ikke selv afkorte lænken ?
Svar
Speedy Skrev:
Joepete Skrev:Hvorfor kan man ikke selv justere lænken ?

Den er sammensat af stifter der skal bankes ud med hammer og "dorn", det bør man nok lade en fagmand fikse. men det havde jeg altså ikke tålmodighed til.
Man kan få et lille værktøj som er en minibænk/skruetvinge man lægger lænken ind i, og så er der en skrue med en tynd dorn som man stille og roligt drejer ind og ser at den rammer pinden, og så bare dreje videre, så glider pinden lige så stille ud i den modsatte side.
At få dem i igen er let nok, men ja - skuer - eller låse pinde alla IWC er da langt at foretrække

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Umiddelbart, så lynder "processen" ikke anderledes end på min THAG. Det foregik ret nemt og smertefrit med hammer, dorn og "lænkeholder" ...
Svar
Joepete Skrev:Hvis man selv har hammer, dorn og lænkeholder, kunne man så ikke selv afkorte lænken ?

Jeps, det er nok et spørgsmål om man lige har lyst til at gå igang med hammer og mejsel Icon_e_biggrin
Svar
Joepete Skrev:Umiddelbart, så lynder "processen" ikke anderledes end på min THAG. Det foregik ret nemt og smertefrit med hammer, dorn og "lænkeholder" ...

Det er samme system som så mange andre. Jeg ville være fattig/fattigere hvis jeg ikke kunne gøre det selv...... Meget simpelt at udføre.....
Svar
jeg kan se at der er flere der selv kan Icon_e_biggrin jeg har ikke tid til det LOL jeg kører ind til Klarlund igen og snakke med min ven Ronnie
så fixer han den Icon_cool

ClausT Skrev:
Joepete Skrev:Umiddelbart, så lynder "processen" ikke anderledes end på min THAG. Det foregik ret nemt og smertefrit med hammer, dorn og "lænkeholder" ...

Det er samme system som så mange andre. Jeg ville være fattig/fattigere hvis jeg ikke kunne gøre det selv...... Meget simpelt at udføre.....
Svar
Hvis du skal bruge et halvt led istedet for et helt, så kan man bruge det halve led der sidder på Seamaster 2254.50.00

Af en eller anden mærkelig årsag, så sidder der ikke halve led på en Speedy, men på Seamasteren. Selve hoveddelen af lænken (leddene) er det samme, det er kun lås og endestykker der er forskellige.
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)