Lauritz har gjort det igen..........
PO auto med coaxial kvarts og batteri, så holder det.....

Læser budgivere mon egentlig teksten, tænker på at det kan da blive dyrt (besværligt) at fortryde handlen.Kunne fristes til at tro de selv byder op..(dette for egen regning) men pudsigt er det da.

[url]"http://lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageId=1&ItemId=1601833&nBids=5&ReturnUrl=http%3a%2f%2flauritz.com%2fItemList%2fItemList.aspx%3fLanguageId%3d1%26DC%3d1%26CPIn%3d0%26ISz%3ds%26PSz%3ds%26PSzG%3ds%26SO%3d3%26ST%3d0%26ArId%3ds%26IgId%3d117%26TTyp%3d0%26TVal%3d0%26FLId%3d1%26FCId%3d1%26FText%3d%26LLan%3ds%26Vat%3d0%26sflang%3dda%231601833EndTagRU&sflang=da#" onclick="window.open(this.href);return false;">http://lauritz.com/Item/Item.aspx?Langu ... sflang=da#[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Svar
Det eneste man efterhånden synes at kunne lære, er at når Lauritz skriver ref på et ur, så er det ret konsekvent lænkens nummer de angiver
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Bjælke Tal. Den er da meget god.
Svar
Lauritz genbruger tidligere beskrivelser. Undervejs kopieres og indsættes på livet løs.
Holdt de sig blot til een standard beskrivelse pr. standardvare, ville resultatet ikke blive så meningsløst.

Vi har netop set en Speedmaster fejlagtigt og utilstrækkeligt beskrevet. En SPM er bestemt ikke vanskelig, at standard-beskrive.
Nu ser vi nogle af de fantasifulde termer genbrugt. Vor herre bevares.

Det minder om selskabslegen, hvor en historie fortælles til sidemanden og hele bordet rundt.
Sidste deltager fortæller historien, der ikke minder ret meget om den oprindelige.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Columbo Skrev:Bjælke Tal. Den er da meget god.

"Ledarmbånd". Er da osse en fin betegnelse.
Svar
Geodoc Skrev:Lauritz genbruger tidligere beskrivelser. Undervejs kopieres og indsættes på livet løs.
Holdt de sig blot til een standard beskrivelse pr. standardvare, ville resultatet ikke blive så meningsløst.

Vi har netop set en Speedmaster fejlagtigt og utilstrækkeligt beskrevet. En SPM er bestemt ikke vanskelig, at standard-beskrive.
Nu ser vi nogle af de fantasifulde termer genbrugt. Vor herre bevares.

Det minder om selskabslegen, hvor en historie fortælles til sidemanden og hele bordet rundt.
Sidste deltager fortæller historien, der ikke minder ret meget om den oprindelige.

Det gør de, og i dette tilfælde er varen så i Flensborg og oversættelsen er nok gået lidt stærkt.

Balkenziffern = Bjælketal

Gliederarmband = Ledarmbånd
Svar
Omega er selv ikke for gode til beskrivelser. - Jeg har i hvert fald aldrig set deres angivelse af batterilevetiden på en PO Icon_rolleyes

Svar
Geodoc Skrev:Omega er selv ikke for gode til beskrivelser. - Jeg har i hvert fald aldrig set deres angivelse af batterilevetiden på en PO Icon_rolleyes

Det er fordi coaxial batterierne oplades med solkraft gennem ledarmbånd og bjæletal automatisk - deraf skivebetegnelsen automatic
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Citat:Lauritz genbruger tidligere beskrivelser. Undervejs kopieres og indsættes på livet løs.

Netop. Og så ved de nul og hat om urene og interesserer sig lige så lidt om dem. Oversættelsen er lavet - baseret på den tyske original manuskript - igen af en dybt ikke-urvidende (som alle her har vist gættet...?).
Meeeen, jeg ser kun fordele i dette. Tænk hvor mange bydere vil blive usikre og fejlaktigt tro at uret er fake (altså, denne gang fejlaktigt). De her herlige bjælketal og laderarmbånde må jo resultere i det, at man trods alt kan en gang i mellem lave et moderat kup...
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)