Baun Skrev:Geodoc Skrev:@ Baun.
Reparations papirer fra Omega er den allerbedste dokumentation.
Det fastslår med 7-tommer søm, at uret er autentisk, for ellers ville omega ikke ha' rørt det med en ildtang.
Er lidt spændt på om rep. papiret også indeholder informationerne om produktion og første levering
Med venlig hilsen - Geodoc
Det gør det ikke i mit tilfælde - mærkeligt nok. Man skulle jo mene at når der renoveres for godt 6K kunne lidt extra service godt følge med. Faktisk skriver man slet ikke værknr og kassenr på papiret, så det kunne i realiteten være et helt andet ur det omhandlede! Lidt ringe vil jeg mene!
vh Baun
Lidt sjovt Per, for på det ur jeg har med reperationspapirer fra Omega står der både reference og serienummer på papirerne. Så der er åbenbart ikke helt styr på procedurerne?
Mht. om de skulle verificere skriftligt at det hele hænger sammen tror jeg ikke værkstedet går så meget op i den slags, det er jo ikke "vintage afdelingen" der laver service. Men jeg ved selvfølgelig ikke hvad der foregår dernede?
Ingen tvivl om at de kun rører originalt Omega på fabrikken, men om det hele er autentisk, altså hænder sammen fra urets fødsel tror jeg ikke de hænger sig så meget i. Der kan jo være skiftet dele undervejs, ja sågar skive og kasse måske. Og det tror jeg stadigvæk godt de vil servicere, de skifter jo selv hårdt ud nogen gange!
Men ingen tvivl om at ure der har fået lavet service bliver blåstemplede på den måde, ikke mindst af høj værdi for samlere!
Og forresten Per, fra en anden tråd; Din JEDI ser herregodt ud på Omega Mesh, det har jeg haft på den!