Ny i denne verden..
Prøv at se på chrono24. Der kan du blive inspireret for så at lave en god handel her på siten Icon_e_wink
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Panerai og Rolex er rigtig gode "starters" og jeg syntes du skal holde dig til dem, når de i første omgang tiltaler dig mest. Du er ung, så du kan nå at handle masser af ure fremover Icon_e_wink Vi er MANGE der er startet med et Sub, og det er nok også der jeg mener du får mest for pengene. Du kan købe et brugt Rolex Submariner for ca. 20-23.000 kr. Tilsvarende Panerai i form af PAM111 eller 112 koster ca. det samme, men urmæssigt får du i mine øjne ikke nær så meget ur for pengene. Dog får du mere karakteristisk og italiensk design når det er bedst Icon_cool

Skal det være Panerai og max. 80.000 kr. ville jeg kigge på deres nye in-house pam 312. Det er et rigtig lækkert ur hele vejen rundt og på niveau med Rolex ure. Det er en ny model så den er svær at finde billigt som brugt. Så skal du vente et par år før der er noget at hente.

Var jeg dig ville jeg finde et flot brugt Submariner i form af ref. 14060 eller 16610. Fortryder du, kan du altid sælge uret til ca. samme beløb som du gav, hvis du eller ikke har været for hård ved det Icon_e_wink

Skulle du senere få lyst til et Panerai er det jo bare at købe det til den tid. Vi er mange der startede med det ene gode ur og troede det var det... Men mere vil have mere og pludselig har man 10 Rolex ure og en stak andet sjovt liggende Icon_e_wink

Hvis du zoomer din søgning mere ind på et par specifikke modeller er det lettere at komme med fordele/ulemper.

/Mads
Svar
hannover_dk Skrev:denne her er kopieret for en tidligere tråd om high end osv - og giver et lille blik i hvad der KUNNE være et bud på klasser - og du ser nok ikke Rolex i den fineste

High-end:
A. Lange & Söhne
Audemars Piguet
Blancpain
Breguet
Glashütte Original
Jaeger-LeCoultre
Parmigiani
Patek Philippe
Urban Jürgensen
Vacheron Constantin
....
...
.
.

- Og dér fik du så lige læsestof/noget i kikkerten til de næste 8 måneder foran skærmen!!!
HERLIG VERDEN - Og velkommen til!

- Morten
mortenb85 [vokal-i-cirkel] gmail.com
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Panerai og Rolex er rigtig gode "starters" og jeg syntes du skal holde dig til dem, når de i første omgang tiltaler dig mest. Du er ung, så du kan nå at handle masser af ure fremover Icon_e_wink Vi er MANGE der er startet med et Sub, og det er nok også der jeg mener du får mest for pengene. Du kan købe et brugt Rolex Submariner for ca. 20-23.000 kr. Tilsvarende Panerai i form af PAM111 eller 112 koster ca. det samme, men urmæssigt får du i mine øjne ikke nær så meget ur for pengene. Dog får du mere karakteristisk og italiensk design når det er bedst Icon_cool

Skal det være Panerai og max. 80.000 kr. ville jeg kigge på deres nye in-house pam 312. Det er et rigtig lækkert ur hele vejen rundt og på niveau med Rolex ure. Det er en ny model så den er svær at finde billigt som brugt. Så skal du vente et par år før der er noget at hente.

Var jeg dig ville jeg finde et flot brugt Submariner i form af ref. 14060 eller 16610. Fortryder du, kan du altid sælge uret til ca. samme beløb som du gav, hvis du eller ikke har været for hård ved det Icon_e_wink

Skulle du senere få lyst til et Panerai er det jo bare at købe det til den tid. Vi er mange der startede med det ene gode ur og troede det var det... Men mere vil have mere og pludselig har man 10 Rolex ure og en stak andet sjovt liggende Icon_e_wink

Hvis du zoomer din søgning mere ind på et par specifikke modeller er det lettere at komme med fordele/ulemper.

/Mads

Altså pt prøver jeg at finde ud af hvilket ur det er i denne video , eller bare hvilken model det er.
Svar
Pante Skrev:Max beløb : 80.000kr.

Det skal dog lige siges , at jeg bestemt ikke regner med at bruge så meget , men det er det budget som jeg har at gøre med.
For det halve kommer du fint igennem i nyt rolex eller Panerai. Rolex er ret simpelt, der er ikke så mange modeller hvis du leder nyt - Panerai har et utal af modeller - med værker af meget svingende horologisk værdi, og er nok lidt sværere - men samlet set - kom til Københavnstrup en dag og sæt tid af til Klarlund ved hovedbanen f.eks. De har begge mærker, og du kan få det ur du vil ha.

Der er penge at spare på brugt eller grey market - se under køb/salg herinde på hovedsiden. Skal du længere ud, som Ebay- skal du vide hvad du har med at gøre. Nyt er lige til at gå til

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Pante Skrev:Hejsa Urforum.

Jeg er helt ny i denne verden som i andre lever i , nemlig en verden hvor man betaler mere end 1000kr for et ur Icon_smil

Dog skal dette ændres da jeg skal til at kigge mig efter et ur , ikke hvilket som helst ur men mit første vintageur !

Kasper/Pante.

Hej og velkommen til.....

Mente du at du skal have dit første Vintage ur (altså et fint gammelt ur) eller mener du bare at du skal have dit første rigtig gode kvalitets ur?

Et Vintage ur er normalt mere en 20-25 år gammelt og er udstyret med plexiglas. Du kan sagten finde et godt Rolex - men det er svær at finde et fint gammelt Panerai - og du skal under alle omstændigheder være lidt påpasseligt med om alt er originalt og uret er hvad det giver sig ud for at være.

Er det blot et nyere brugt kvalitetsur du er ude efter er det nok lidt lettere.

vh Baun
Svar
Baun Skrev:[
Et Vintage ur er normalt mere en 20-25 år gammelt og er udstyret med plexiglas. Du kan sagten finde et godt Rolex - men det er svær at finde et fint gammelt Panerai - og du skal under alle omstændigheder være lidt påpasseligt med om alt er originalt og uret er hvad det giver sig ud for at være.
vh Baun
Ja et 20-25 år gammelt panerai hitter man nok ikke let inden for budgettet 80t kan man trykt konstatere - og Rolex fra den tid, ja helt korrekt det hitter du, også i budgettet, men du skal alliere dig med nogen der kan sagen hvis det er den vej du skal.

Ellers hold dig til noget rimeligt nyt

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Det behøver skam heller ikke være et Vintage ur.
Svar
Hej Kasper

Også velkommen til fra mig Icon_e_smile

Jeg var ikke lige ved computeren igår, og hvilken spændende tråd jeg gik glib af. Men den er jo heldigvis langt fra lukket endnu.

Jeg har læst dine indlæg og svarene, så jeg vil da også lige give et par råd. Lad mig lige præsenterer mig selv, jeg er selv 29 og købte mit første mekaniske ur i 2006. Så der var jeg jo omkring din alder Icon_mrgreen

Jeg har selv været lidt omkring, mit første ur var et Omega Seamaster 300 M Chronometer (Ref. 25945000). Jeg kunne forstå du ikke var Omega mand. Hvorfor egentlig det, er det designet, kvaliteten eller værkerne?

Et Rolex Daytona i stål havde længe stået som det ypperste for mig, men det var når alt kommer til nok mere prestigen/signal værdien i at have et Rolex Daytona i stål. Da jeg endelig fik min i 2008, syntes jeg faktisk ikke det var noget særligt. Nu er de jo ret lette at få fat på.

Jeg er kommet frem til at jeg gerne vil have et fedt ur for min egen skyld, og jeg har det faktisk ret godt med at langt de fleste ikke ser mit ur som noget specielt. Jeg har et Jaeger-LeCoultre Master Calendar, som jo i følge Hannovers liste er et high-end mærke. Det gode er at kun ur interesserede ligger mærke til det, og så kan man jo få en lille ur snak med en ligesindet. Icon_e_wink

Hvis du går efter et ur som giver dig god service blandt ekspedienter og en prøvetur når du besøger Mercedes forhandleren er det bestemt et Rolex du skal gå efter Icon_rolleyes
Der er nok ikke nogen tvivl om at Rolex er mærket med den højeste kendskabsgrad.

Hvis jeg skulle give dig et råd var det nok at se tiden lidt an, og så tage en tur til Kbh og bruge hele dagen på at se på ure.

Jeg vil give de andre helt ret i, at man ikke får det helt rigtige ur i første køb. Så hvis jeg havde 80k på lommen ville jeg nok bruge en 20-30k på et brugt ur. For det beløb skulle det være muligt både at kunne finde et brugt Rolex eller Panerai. Så kan du jo gøre dig lidt erfaringer med det mærke du går efter.
Find også ud af hvad du går efter i et ur. Hvilke funktioner skal det have og hvad skal du bruge det til. Overvej om du evt. skal have to ur et sporty og et dress, eller måske dyrt ur og et ur der godt må få lidt skrammer.

Vi er nok desværre alle sammen lidt farvede herinde, så de råd du får vil selvfølgelig være påvirket af de folk der giver dem. Men det er nok netop styrken ved dette forum, der er virkelig noget der har godt styr på de forskellige mærke. Icon_cool
Svar
Pante Skrev:Det behøver skam heller ikke være et Vintage ur.

Velkommen til urenes verden. Glæd dig, du står foran en spændende rejse, som nok kan blive ret dyr Icon_smil

Jeg forstår, at du er begejstret for Panerai og Rolex. Du bør lige kikke på Rolex Seadweller, både den gamle model 16600, der netop er udgået, samt den nye DeepSea. Begge er nummeret kraftigere end Submariner og fremstår mere bastant på håndleddet. Signalværdien er nok ikke så stor som ved en Submariner, især fordi begge Seadwellere ikke har kyklopøje over datofeltet (hvilket jeg meget godt kan lide).

Jeg bærer på fjerde år en Seadweller 16600, og det har vist sig at være uret for mig. Andre modeller kommer af og til på armen, men kun kortvarigt. Inden Seadweller faldt på plads på min arm, har jeg været rundt om ca. 20 andre urmærker og -modeller, så min rejse har været lang, men frydefuld. Pengemæssigt har den været dyr - for jeg har næsten alle urene endnu og nænner ikke at sælge dem. De er for mig en del af min rejse og vækker kære minder, når jeg fra tid til anden har dem hjemme fra bankboksen for at "nusse" dem.

Hvis du fortryder dit første køb, så vid, at du kan få en pæn portion af pengene hjem igen ved salg - selvfølgelig afhængig af gensalgsværdien, og her ligger Rolex højt. Min Seadweller kostede i sin tid 27.000 kr. og kan i dag nok sælges for noget nær 30.000 kr. Dvs. at jeg kan få mine penge hjem igen, også selv om man indregner inflationen. Så alt i alt er jeg også økonomisk tilfreds med mit køb af Seadwelleren.

Et sidste råd: Prøv urene på dit håndled! Selv om billeder kan være flotte, så vil et givent ur som regel se anderledes ud, når det sidder om håndleddet. Og du skal også føle uret på armen: Er det tungt, for let, for højt, er lænken for smal, for tyk osv.

Held og lykke med dit første urkøb.

Venligst

Stefan Garvig
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)