Køb af speedmaster pro
Hej.
Efter flere års luren har jeg ENDELIG besluttet mig for at få købt mig et "rigtigt" ur. Icon_e_biggrin

Jeg kigger på et ca. 10 år gammelt Speedmaster ref 3570.50, men er lidt usikker på om jeg er ved at blive taget ved næsen. Jeg håber nogle kan hjælpe.

Det er i fin stand med alle originaldele og meget få brugsspor. Der er original box, men desværre ingen papirer. Det har dog en service kvittering fra 2007 fra en autoriseret dealer.

Prisen er lige under 12000 kr.

Lyder det rimeligt eller skal jeg vente på et bedre tilbud?
Svar
Hej & velkommen til.

Fedt ur du har valgt...til den pris burde du nok kunne finde et med box, papirer mm.

Har du checket salgssiden?
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Tak for velkomsten og svaret!

Ja der er lidt på salgssiden, men ikke det helt rigtige... (de fleste af priserne er i hvert lidt over hvad jeg har at arbejde med)
F.eks:

Moon to mars version til små 20k
40års jubilæum version 22k
Apollo XVII uden papirer 14,5
schumacher version, men det siger mig ikke noget...

der er et enkelt der sælges privat til 11k, men uden informationer og man kan dårligt se billedet. Og så står der at det er cal 1860, er der overhovedet et Omega cal der hedder 1860? (hedder det ikke 1861 eller er jeg gal på den?)

Jeg kan muligvis også handle lidt om det andet jeg har på hånden. Men hvor langt skal jeg ned før jeg kan glæde mig over en god handel? - jeg kommer til at blive glad for uret uanset hvad, men endnu gladere hvis jeg får det til den rigtige pris Icon_e_biggrin
Svar
Også et: "Velkommen på forum", herfra.
.... er enig med John i vurderingen af prissætningen for det 10 år gamle Speedmaster uden papirer. Eksempelvis er her en: 2 år gammel Speedmaster m. B&P for 1.495£ = 12.635 DK kr.

Taler vi om en 10 år gammel Speedmaster, er servicepapiret fra 2007 faktisk mere vigtigt end original papirer.
Et mekanisk ur skal til service "når det trænger" - det kan være 5-7 år eller mere.
En omkostningsbevidst service strategi er, at lade uret servicere, når det ikke går tilfredsstillende.

Uddrag af hvad Boatmaster Skrev:..... Og så står der at det er cal 1860, er der overhovedet et Omega cal der hedder 1860? (hedder det ikke 1861 eller er jeg gal på den?)
... du er helt på rette spor. Kaliber 1860 er ikke eksisterende, og 1861 er ganske korrekt. Her er lidt Information om kaliber 1861

Om overgangen fra kaliber 861 - 1861 (1996), er der mere læsestof her: The Right Stuff: Inside the Omega Speedmaster Professional - Part 2

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Men du har da lov at give det bud på uret som du mener du vil give.

vh Baun
Svar
Et par bemærkninger:

-jeg vil anbefale at du holder dig til den "rene" Speedmaster, som du jo også er inde på! Min eneste undtagelse kunne være en "Snoopy" Icon_e_biggrin

-som det tidligere ofte er nævnt er det sælger du køber mere end uret når du køber brugt - og derfor skal du være påpasselig med at købe på nettet mm.

-spar de sidste par 1.000 op og få det "rigtige" ur første gang - du har jo heldigvis valgt en model der er en del til salg af!

Good luck!

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"

Svar
Fantastisk med et fungerende forum hvor man kan få så mange gode råd på så kort tid. Tak!

Jeg er stadig lidt i vildrede, men jeg tror planen er forhandle lidt med den sælger jeg har på hånden nu og hvis det ikke lykkes at få ham med på den min pris, så må jeg vente til det rigtige dukker op eller til jeg har fået sparet lidt mere op.
Svar
Nå... nu får jeg det vist ikke længere ned.
10600 kr. leveret til døren... Og fra en sælger som jeg mener er 100% troværdig.

Hvad siger I? er det en slå-til pris? Også uden de originale kort (men med boks)
Svar
..ja, så tror jeg ikke det kan gå helt galt...tillykke..og lad os se et billede når det er "landet"...

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"

Svar
Jeg synes at priser er meget fair, forudsat standen er som beskrevet Icon_e_smile
De venligste hilsner, John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)