Seamaster 600 Genève ???? og andre Omegaer
Jeg havde næsten glemt hvor sjovt det er……………….

At købe 5-10 ure samlet og så finde ud af hvad det egentlig er under skidtet og under bagpladen. Man får skuffelser, men også små overraskelser….. og her er en lille sød ting.

Genève står der på skiven bag et meget skrammet glas. En temmelig beskidt kasse, men ikke urimelig medtaget. Dato, med manuelt værk, søhest bagpå. Efter en nødtrøftig glaspolering og rensning af kassen ser det således ud:

İmage

İmage

İmage

Bagkassen af og det viser sig at der er Ref. 136.0011 og caliber 613 26xxxxxx – fra ca 68.

Så vidt så godt. Selvfølgelig er det lidt suspekt med et Genève med søhest bagpå, men det ser man nu af og til.

Så næste skridt er Omegas Database. Og her blev jeg lidt hed om ørene: Ref. 136.0011 skal være en Seamaster 600! – igen en af disse ”Urmager flik sammen ting?”….

Men nej ved nærmere studie står der jo faktisk under Dial at den også kan være med Genève på skiven – og billedet viser jo også sådan en.

İmage

Kære Omega det kunne være herligt med lidt struktur!

Nu tror jeg jo ikke på nogen måde jeg har gjort et kup. Uret skal have nyt glas og krone. Det skal renses og repareres (man kan kun stille det tilbage!!!!) og det er formentlig det samme værd i handel som et Seamaster 600!

Men det er jo et lidt sjovt ur. Nu overvejer jeg om det skal have en plads i samlingen lige ved siden af min Seamaster 600. Gad vide hvor almindelige de er?

Vh Baun
Svar
God historie som illustrerer hvorfor det at samle vintage er en dimension ud over bare at samle ure.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Ja, jeg synes også det er sjov læsning Icon_e_smile Til lykke med fangsten - glæder mig til at høre, hvad der ellers havnede i "nettet" Icon_e_wink

Nu efterlyser du struktur fra Omega, Per, men jeg oplever det samme hos Seiko, i den jagt, som jeg lige nu er ude i. Måske var tiderne blot anderledes, hvad angår struktur for en godt 30 år siden ? Eller også, så er vi urtosser specielt struktur-elskende, og fokuserer lidt for meget lige netop der (med god grund i øvrigt Icon_cool ) ... Icon_e_wink Icon_redface Icon_razz
De venligste hilsner, John
Svar
Jeg købte jo 9 ure, så det tager selvfølgelig lidt tid at komme igennen, men 5 af den er allerede ovre hos Peter.

Der var som sagt skuffelser - og det modsatte.

Der var 2 militærure. Den ene var ok og den er jeg glad for den anden var mere noget ” Frankenfake-omega.

Den gode:

Ref 10669711
Værk 30T2 nr 10294465 – 1944

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Muligvis en redailet skive, men alligevel en hel god fangst tror jeg.

Den anden er mærkelig. Værker er en 601 28142559 fra ca 1969!!! – og så er den sat i en ”aftermarket” kasse i meget fin stand!

Skiven er pæn nok – og jo til et værk med lille sekundviser…. (601 er til stor sekundviser)…

Så nu kan en kreativ urmager lave et Omega Military med både stor og lille sekundviser (som måske faktisk fandtes) men altså ikke med cal 601!

Et rigtig ”eye-catcher” som nok nemt kan sælges hvis man vil være det bekendt. Det vil jeg nok godt men ikke uden at fortælle hvad det er, når jeg nu ved det!

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Jeg skal også nævne at jeg ved meget lidt om militærure og har fået god hjælp fra Magnum vedr. disse info. Foruden jeg ville være ”lost”.

Og sælger har jeg også kun positivt at sige om. Der har været fuld åbenhed om hvad vi handlede om.

Den var også en Seamaster 30 med meget flot teksturskive i nydelig stand
En Seamaster De Ville i stål med papirer og box, original De Ville spænde og rem (den specielle)
En Seamaster i 14 K guld med papirer i ganske fornem stand
En Seamaster 600 – også i smuk stand
Et omega guldur med cal 562 i flot stand – En Genève men det står der ikke på skiven fra 63
Et lidt mærkeligt Seamaster chronometer med cal 354 – her er skiven lavet som Chronometer, men værket i uret er ikke! – men et flot, flot ur – det er det!

Jeg vender nok tilbage med billeder, når jeg får ure retur – og har lidt tid til overs.

Vh Baun
Svar
Rent visuelt, 2 fantastisk flotte millitær ure Baun. Tillyke med dem!
Svar
Jo den kan vel være en redial - og måske lidt nyere visere - den gode military - men det kan jeg slet ikke afgøre, kommenterer bare på din egen bemærkning og ud fra fotoet - men den alene kan jo holde en bid vej prismæssigt ville jeg tror.

Sjove sager - og du skulle jo ha en med den der military broad arrow - som så ikke har med visere at gøre
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)