Svar: 2
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej,
Jeg overvejer at sælge mit 'gamle' seamaster 2254.50 - ved dog ikke helt om jeg nænner endnu.
Overvejelserne giver anledning til en række spørgsmål
1) hvor er det bedst / sikrest at sælge ...Lauritz, DBA eller andet.
Tænker umiddelbart det sikreste må være Lauritz, men omvendt risiko for en lav pris - eller er det helt forkert?
2) Prissætning - hvad er den rigtige pris?
Uret er købt i maj 2001, og brugt indtil september 2006 Det har ligget i skabet siden. Det har selvfølgelig brugsspor.
Jeg har papirerne og begge kasser .....dog er der gået et eller andet galt med kasserne. Den røde kasse, som har ligget i yderkassen, havde klistret sig fast til etuiet med papirer (?) så den ser ikke så heldig ud længere.
Mvh
Kim
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Jeg ville da sælge det via vintage.dk. Der kan du ha det stående til den pris du vil, du kan regne med flest seriøse henvendelser, så jeg ville bestemt sælge et sådan ur herinde
Det er vigtigt, uanset hvad, at du dokumenterer det korrekt, beskriver fejl og ridser - det med kassen osv. og sætter gode fotos ind.
Afhængigt af stand ville jeg - som bestemt ikke er ekspert i nyere ure og deres priser - tror du skal ligge omkring 6-9000 kr hvis du ikke vil ha alt for lang liggetid på det, men gå ind og søg på ebay og chrono24 efter uret og find noget der minder om dit i standen. Det kan give dig en ide i det mindste - og det er der også andre herinde der kan bedre end jeg, men sælg gennem vintageure.dk
vh
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Og et salg på vintageure.dk, koster en beskeden sum til Jan, som driver siden her.
Så på den måde bidrages der til en videre eksistens af dette fremragende forum
•
Svar: 2
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Super
Kendte faktisk ikke denne side før google sendte mig forbi her idag
Var inde at kigge på Chrono24 og der er tre til salg ......11-12 kilo for et brugt sømonster. Selvfølgelig en fin pris, hvis man er sælger, men har i nogen fornemmelse for om det er realistisk?
Mvh
Kim
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
kimk Skrev:Super
Var inde at kigge på Chrono24 og der er tre til salg ......11-12 kilo for et brugt sømonster. Selvfølgelig en fin pris, hvis man er sælger, men har i nogen fornemmelse for om det er realistisk?
Mvh
Kim
Ikke realistisk IMHO.
Jeg solgte mit i noget nær perfekt stand til 8,5 (mener jeg)
Hvis standen er super, vil jeg sige ikke over 10k.
Hvis der er brugsspor, så vil jeg ikke mene over 9k, måske en del mindre alt efter hvor slemme de er.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Kim T Skrev:kimk Skrev:Super
+1
Mvh
Kim
Ikke realistisk IMHO.
Jeg solgte mit i noget nær perfekt stand til 8,5 (mener jeg)
Hvis standen er super, vil jeg sige ikke over 10k.
Hvis der er brugsspor, så vil jeg ikke mene over 9k, måske en del mindre alt efter hvor slemme de er.
•
Svar: 193
Tråde: 8
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
På Chrono24.com kan du ikke se hvad urene rent faktisk bliver solgt for! Der kan være stor forskel på udbuds og salgspris!!
Brug lidt tid på Ebay.de og find et ur magen til dit, eller så tæt på som muligt, så kan du når auktionen er udløbet se hvad det blev solgt for.
Det kræver du er oprettet som bruger og hvis ikke du er, kan jeg kun anbefale det. Jeg har gjort mange køb der og har aldrig haft problemer med sælger. Husk dog altid at bruge 'sund fornuft'
•