Omega Constellation, krone/rem
Jeg har netop købt et Constellation, kasse # 168.005 (gold-cap, lys skive, nærmest champagne), værk # 20972210, cal. 561. Ud fra værk # må det være fra 1963.
Det er et smukt ur, grænsende til det perfekte - synes jeg!
Men: Kronen er "Omega" men alm riflet. Er der nogen tvivl om at det ALTID skal være en decagonal krone?
Fås en sådan? Hvor?
Remmen er pæn sort med Omega-spænde (guld). Jeg synes, at til guld passer en "brun" rem bedst.
Hvad er den "perfekte" rem til dette ur?
Svar
Hej!

Der er har også været riflede kroner til Constellation. Men de decagonal krone er ved været udgåede ved Omega. Jeg købte en korrekt til mit 2648 ved Cousins.uk. Når jeg søger på dit ref. kommer denne frem som passende til dit ur, men desværre bestfit. Men der har nok været et decagonal krone på dit. Det ser ikke ud til at Ofrei.com eller Cousins uk har flere decagonal kroner der kan passe på, de har også kun Bestfit. Ellers skal du søge på ebay eller lign. der dukker nogle gange en op.

Mvh
Thomas

İmage
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Spørgsmålet om korrekt krone har jeg set diskuteret på andre (udenlandske) fora og konklusionen ser ud til at være at den tisidede krone ikke længere fås. Jeg beholder derfor den nuværende krone.
Tilbage er så at finde en pænere rem.
Det er dejligt at opleve, at der altid kommer hurtige svar, her i dette forum! Tak!
Svar
Jeg bruger:

[url]"http://www.watchbandcenter.de/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.watchbandcenter.de/[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;

Har handlet der mange gange. Der er masser at vælge mellem. Det kunne f.eks være et Hirsch "Duke", du kan også finde billigere i ok kvalitet.

Mvh
Thomas
Svar
Jeg er ikke enig i at den 10 kantede krone ikke kan skaffes, men man kan diskutere om "det kan betale sig".

Prøv at læse denne tråd:

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=11334&hilit=kroner" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=3&t=11334&hilit=kroner</a><!-- l -->

Ellers vil vi da meget gerne se billeder af vidunderet.... for det er hvad de alle er: Omega constellations

vh baun
Svar
Baun Skrev:Jeg er ikke enig i at den 10 kantede krone ikke kan skaffes, men man kan diskutere om "det kan betale sig".

Prøv at læse denne tråd:

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=11334&hilit=kroner" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=3&t=11334&hilit=kroner</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false;

Ellers vil vi da meget gerne se billeder af vidunderet.... for det er hvad de alle er: Omega constellations

vh baun

Jeg checkede Ofrei inden jeg skrev og de har kun bestfit til hans ur, dit indlæg er 7 år gammelt så det kunne jo være sket noget siden Icon_smil

Man kan muligvis stadig finde til nogle andre ref. som f.eks min 2648, men til hans der er kun bestfit, som der sikkert sidder på det nu.

Mvh
Thomas
Svar
Mit indlæg er fra 2010... mener du 7 måneder eller?

vh baun
Svar
Baun Skrev:Mit indlæg er fra 2010... mener du 7 måneder eller?

vh baun

Beklager, det var hvornår du startede herinde.. Icon_smil

Du må have været heldig Baun for Ofrei har kun bestfit 8100/1664 = 42055SX som er riflet.

Også har jeg ingen steder skrevet at man ikke kan skaffe 10 side kroner generelt, kun at Omega var ved at løbe tør. Og man skal lede ved Ofrei og Cousins hvis man skal finde dem.

Dette spørgsmål går på et ref. 168.005, og der har Ofrei og Cousins kun Bestfits

Mvh
Thomas
Svar
TDN Skrev:Dette spørgsmål går på et ref. 168.005, og der har Ofrei og Cousins kun Bestfits

Mvh
Thomas
Ja sådan er det jo, og jeg kan ikke lige finde en 10 kantet i guld/forgyldt. Jeg hr faktisk et par i stål, man kunne måske forgylde - men da jeg regner med at skulle se om jeg kan sælge den 168.005 så er det ikke arbejdet/prisen værd i forhold til den - i øvrigt nydelige riflede bestfits i guld
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)