Vurdering af ur
#1
Hej alle sammen

Jeg håber folk har lyst til at byde ind med deres ekspertise og komme med et bud på, hvad sådanne et ur her er værd?
Det er fra 2007.
http://www.omegawatches.com/collection/d...l/45903100

TECHNICAL DATA
Crystal
Scratch-resistant sapphire crystal
Case
Steel
Dial
Silver
Water resistance
3 bar (30 metres / 100 feet)
Size
Case Diameter: 27.0 mm

MOVEMENT
Caliber: Omega 2520
Self-winding movement with rhodium-plated movement.
Power reserve: 42 hours
Svar
#2
Et bud er vel ca 10-15000. Men tag evt et billede af uret, så er det nemmere at vurdere


-via iPhone
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
#3
Kommer her Icon_e_smile

Jeg er lidt i tvivl omkring urets måde at virke på: er det 100% automatik så den trækker sig selv op ved at gå med det?

[attachment=0]<!-- ia0 -->ur.jpg<!-- ia0 -->[/attachment]
Svar
#4
Ja, uret trækkes op ved at at bevæge håndleddet.

Se demo: [url]"http://youtu.be/fdwSFZnFkdo">http://youtu.be/fdwSFZnFkdo[/url]
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
#5
Tak for svar.
Så vi er enige om, at det ikke er suppleret med nogen form for batteri?
Svar
#6
boedker Skrev:ikke er suppleret med nogen form for batteri?

Absolut. Det er et helt igennem mekanisk ur, der skal trækkes op, hvilket sker automatisk når du har uret på. Hvis uret ligger stille et par døgn, går det i stå, og så skal det trækkes op igen. Hvis du ser på dit link under "Movement" kan du se, at det har power reserve på 42 timer - det betyder netop at det kan gå i 42 timer, hvis det er helt trukket op. I praksis betyder det, at såfremt du går med det hver dag, skal det aldrig trækkes op, men hvis det ligger stille f.eks. en hel weekend, er det gået i stå mandag morgen.

/Bjørn.
Svar
#7
Citat:Et bud er vel ca 10-15000. Men tag evt et billede af uret, så er det nemmere at vurdere

Jeg tror at for 10 - 15K ville uret vente længe for en køber. Kr. 7 - 8.000 er nok mere realistisk.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#8
Yes 7-8000 max , and still not a big rush to buy it .
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)