Svar: 668
Tråde: 13
Modtaget Likes: 136 i 103 svar
Givet Likes: 8
(23-09-2015, 10:33 PM)brauer Skrev: Jeg har formået at overspænde :) det var så efter den geniale ide at bruge en skruemaskine til at indstille dato da uret ikke have quick-set funktion og en meget stram krone
Det gør jeg ikke igen
Jeg gætter på at det var viserstilleakslen der knækkede og ikke fjederen der blev overspændt og sprang ?
P.N.
•
Svar: 254
Tråde: 30
Modtaget Likes: 5 i 5 svar
Givet Likes: 0
Nej det er selvfølgelig rigtigt Per, den var jo sat til at indstille viserne og ikke optræksposition
•
Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
Der er også den mulighed at det rent faktisk er et Omega med auto værk(cal. 4xx, 5xx eller cal. 6xx) fra den tid blot på monteret en seamaster 30 skive
- det ville ikke være første gang jeg havde set noget lignende...
Er det tilfældet så passer det jo meget godt med at man kan trække og trække uden stop blot at trækket bliver strammere og strammere....
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
•
Svar: 491
Tråde: 54
Modtaget Likes: 58 i 35 svar
Givet Likes: 88
(24-09-2015, 09:06 AM)gmt-geek Skrev: Der er også den mulighed at det rent faktisk er et Omega med auto værk(cal. 4xx, 5xx eller cal. 6xx) fra den tid blot på monteret en seamaster 30 skive
Er det tilfældet så passer det jo meget godt med at man kan trække og trække uden stop blot at trækket bliver strammere og strammere....
Vh. Jon
Jon,
Uret er som du kunne læse i et af indlæg fra trådstarteren købt hos en urmager og desuden er Omegas cal. 6XX (601,610,611,613) håndoptræks værker.
Samme gælder for cal. 410 og 420, hvor 47X og 49X er automatic.
Jeg har set nogle franken forsøg men et automatic værk med Seamaster 30 på skiven har jeg ikke set endnu. Og man vil hurtigt lægge mærke til, hvis man har et automatic værk i et ur man forventer er håndoptræk.
•
Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
(24-09-2015, 11:15 AM)dwndler Skrev: (24-09-2015, 09:06 AM)gmt-geek Skrev: Der er også den mulighed at det rent faktisk er et Omega med auto værk(cal. 4xx, 5xx eller cal. 6xx) fra den tid blot på monteret en seamaster 30 skive
Vh. Jon
Jon,
Uret er som du kunne læse i et af indlæg fra trådstarteren købt hos en urmager og desuden er Omegas cal. 6XX (601,610,611,613) håndoptræks værker.
Samme gælder for cal. 410 og 420, hvor 47X og 49X er automatic.
Jeg har set nogle franken forsøg men et automatic værk med Seamaster 30 på skiven har jeg ikke set endnu. Og man vil hurtigt lægge mærke til, hvis man har et automatic værk i et ur man forventer er håndoptræk.
Jeg er klar over at 6xx er håndoptræks værker - dette var en fejl og jeg ved også godt at det kun er en del af 4xx serien der er auto værker...
Nørderi i detaljen kan altså sagtens slippe igennem hos urmager....
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
•