Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Tilmeldt: Mar 2005
Chrono24 giver en ok indikation af niveauet omend det nogle gange er til den optimistiske side. Et ur som dit kan handles spritnyt til ca. 26k. i Tyskland og du skal således forvente en pæn stor kantstensafskrivning ifht. til listepris når det sælges som brugt.
•
Svar: 26
Tråde: 5
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Tilmeldt: Nov 2015
okay jeg har givet 30k hos Hvelplund for uret.
Hvis det kan fås helt nyt for 26k i Tyskland, så kan jeg da godt se prisen bliver et stykke under det.
Derfor har jeg som sagt i tankerne at bruge uret som en beater, og så må det få sig nogle brugsspor, for hvis jeg alligevel ikke kan få særlig meget for det brugt, så kan jeg jo lige så godt bare bruge det, i stedet for at købe et billigere til hverdagsbrug.
Nogle af de ure jeg har i tankerne er fra VC, AP eller Lange & Söhne, og det er jo ure i en helt andet kategori sammenlignet med mit SMP.
•
Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
Tilmeldt: Jan 2013
(16-11-2015, 07:56 PM)Oak Skrev: okay jeg har givet 30k hos Hvelplund for uret.
Hvis det kan fås helt nyt for 26k i Tyskland, så kan jeg da godt se prisen bliver et stykke under det.
Derfor har jeg som sagt i tankerne at bruge uret som en beater, og så må det få sig nogle brugsspor, for hvis jeg alligevel ikke kan få særlig meget for det brugt, så kan jeg jo lige så godt bare bruge det, i stedet for at købe et billigere til hverdagsbrug.
Nogle af de ure jeg har i tankerne er fra VC, AP eller Lange & Söhne, og det er jo ure i en helt andet kategori sammenlignet med mit SMP.
22 % rabat var ellers en flot rabat.
•
Svar: 14
Tråde: 8
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 2
Tilmeldt: Sep 2015
Citat:Hej
Jeg har for få måneder siden købt et SMP 300 M Co-Axial Chronograph i sort, ref 212.30.42.50.01.001
Jeg går og overvejer køb af andet ur, og tænker jeg måske vil sælge det her. Men hvor meget kan det sælges for som "brugt"?
- det er nyt, og kun gået med det 3 gange. Har selvfølgelig boks, certifikat, kvittering fra Hvelplund. Efterfølgende har jeg købt COSC certifikat i Schweiz fra da det blev testet.( 100 CHF )
vejl. pris er 38.800kr, men det er vel underordnet, det er vel prisen på kvittering man skal regne gensalgsprisen ud fra??
håber I kan hjælpe, for ellers skal jeg måske bare bruge det som et beater hvis afskrivningen alligevel er for stor 
Jeg har lige købt et 212.30.42.50.01.001 Fra sep. 2015 Til Kr. 21.000.-
Mvh.Poul.
•
Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
Tilmeldt: Jan 2013
Under krisen blev Omega kaldt af et par urmagere som verdens dyreste discount mærke. Det er ikke helt ved siden af. Men et tab på ca 20 - 45 % af listepris fra nyt af er åbentbart virkeligheden efter ca 1 - 4 måneders brug.