gammelt omega
Jeg ville gerne finde ud af hvilket omega det her er, jeg har prøvet på watchuseek, men kom ikke meget videre.

Som jeg skriver vil jeg tro at det et seamaster eller deville fra et sted in tresserne, jeg kan ikke uploade billeder her så jeg linker til watchuseek (håber det er i orden).

http://forums.watchuseek.com/f20/old-omega-2687905.html
Svar
Her er mit bedste bud.

Manuelt værk, dato, press in bagkasse, ikke Seamaster eller Genéve serien, 1960'er visere.

Der er ikke så mange muligheder. Værket må være et caliber 610, 611 eller 613. De muligheder der er med de værker som ikke er i Seamaster eller Geneve serien er disse to referencer.

Forskellen på dem er størrelsen, 132.003 er 35 mm. uden krone og 132.004 er kun 32 mm. uden krone

İmage

İmage
Svar
Tak for det hurtige svar.

Det ligner Cal 610_St132.003 på en prik, og størrelsen passer også nogenlunde, mit måler ca 34,5mm (målt med skydelære).

Jeg går ud fra at den ikke er født med stållænken.
Svar
De blev typisk solgt på rem, men man kunne købe original lænker til dem, typisk generiske lænker hvor man så satte et endestykke på som var tilpasset den eksakte model. Jeg er ret sikker på det er en 132.003 også.

Sent from my iPad using Tapatalk
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Nu fik jeg bagkassen af og ganske rigtigt, det er et caliber 610.

Jeg takker atter mange gange.
Svar
Står der ikke et ref.nr. På indersiden af bagkassen?

Svar
Der står 132.003
Svar
. Så gættede jeg rigtigt

Svar
Undskyld, der står 132.015.

jeg ved ikke lige hvad der skete før.

Jeg tog lige noge (dårlige billeder) af værket og bagkassen som kan ses i linket i det første indlæg.
Svar
Okay, den er slet ikke med i Omega Vintagedatabasen så den kommer ikke op i søgningen. Tror ikke den er så almindelig, har aldrig stødt på den reference før. Vintage databasen er dog ikke komplet så der kan være referencer der ikke er med.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)