Bulgari Diagono Scuba Chronograph
Kender ikke så meget til Bulgari. De er fortrinsvis kendt for deres smykker. Urene er af ok kvalitet. Jeg ved de har lavet enkelte fine modeller i samarbejde med Girard Perregaux, men de hører til i den dyre ende af skalaen.
I deres mere "almindelige" modeller ligger ETA værker, som i så mange andre. Mit gæt er at der ligger et ETA 2892 med et tilføjet kronografmodul. Jeg er 90 % sikker, men min hukommelse kan svigte. Kan du se om knapperne til kronografen ligger parallel med kronen? Gør de dette er der et integreret kronografværk og højest sandsynligt et ETA/Valjoux 7750. Er knapper og krone forskudt (hvor knapperne ligger tættere på glasset end kronen) er det et ETA 2892 med krono-modul. Begge værker er solide og velfungerende og findes i et hav af schweiziske ure. Dog ville jeg nok sige 7750 er bedre end et 2892 i et kronografur, men udelukkende fordi kronograffunktionen er integreret i værket på 7750.
Lav evt. en søgning på værkernes nr. Så har du masser af godnatlæsning.

Jeg kender ikke til graden af finish hos Bulgari. Men umiddelbart vil jeg kategorisere dem som værende på kvalitetsmæssig højde med Omega, Breitling, osv.

Mads Gjødesen
Svar

Beskeder i denne tråd
Bulgari Diagono Scuba Chronograph - af CFT - 23-06-2005, 08:21 AM
[Intet emne] - af Mads Gjødesen - 23-06-2005, 12:49 PM
[Intet emne] - af Guest - 24-06-2005, 09:14 AM
[Intet emne] - af Mads Gjødesen - 24-06-2005, 10:08 AM
[Intet emne] - af hannover_dk - 25-06-2005, 06:54 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)