26-09-2005, 03:06 PM
Undskyld jeg har nok formuleret mig en anelse indforstået. Den model jeg kalder måne-uret er det klassiske sort-skivede Speedmaster Professional uden tingel-tangel på skiven (den du kalder alm. Pro). Det hedder måne-uret fordi det er den model NASA har brugt siden midt i 60´erne, og det ur som var med på den første månelanding. Det har intet med moon-phase modellen at gøre. Uret er næsten identisk med det hvidskivede du linker til, det har blot sort skive. De fås brugt til 9-12 kkr. Jeg ville tage det sorte frem for det hvide da det med sikkerhed vil holde værdien bedre.
Mads Gjødesen
Mads Gjødesen

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)