05-12-2006, 04:36 PM
Mads Gjødesen Skrev:Som trenden er lige pt. er svaret et højt og rungende nej. Det anses jo nærmest for dameurs størrelse. Senest har Omega lanceret en række Speedmaster automatics på 38 mm, som er henvendt mod kvinderne. Så et PO på under 42 mm ville nok kun være sandsynligt som dameur.
/Mads
Mads har jo sikkert ret - der er ikke nogen ændringer "lige nu", som gør at urene igen skulle blive mindre. Ligesom alle modefolk og trend-sættere venter man klogeligt til alle har investeret i store ure - før man igen ændrer - og så bliver de nok endnu større
Ser man udviklingen i et større perspektiv, vender det selvfølgelig før urene bliver på størelse med underkopper, men det kan vare en tid endnu - og når det sker, kan du være forvisset om, at man ikke "bare" vender tilbage til noget man havde før! Der bliver helt sikker en eller anden væsentlig forandring, så man bliver n'ødt til at købe nyt "for at være med på noderne".
Med dette vil jeg hen til, at hvis du kan lide ure i 38 - 40 mm størelsen kan det være det du skal købe! Men hvis du er forelsket i en PO på 42 mm ,kan det sagtens bæres på en spinkel arm - det får det bare til at ligne et af de endnu mere moderne på 44 - 45 mm - og det gør jo ikke noget! Du vænner dig hurtigt til det - så lad hjertet bestemme. Kan du best lide PO - så køb det!
Og som du jo selv siger: Du har et lækkert dressur til smokingen (hvor jeg vil sige, at et stort sportsur absolut kun matcher hvis du også bruger kondisko) så du kan jo fint klare dig - og de 355 dage om året vil du nyde dit PO:
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)