29-12-2006, 01:05 AM
jeg ville blot også pointere, at det med fordel kan måles over fx. en uge.
Jeg ved jo ikke hvordan Frolle har målt sit ur og det er efter min mening vigtigt, at man ikke blot måler over et døgn.
Jeg vil også være påpasselig med at stille nogen i udsigt, at et 7750 (eller andre mekaniske værk) altid kan justeres til at gå så præcist som Lars skriver - nogen gange kan det lade sig gøre, men det mener jeg ikke man kan forvente.
Jeg ville selv være lidt ked af at have solgt nogen et ur med cal. 7750 som fx ikke kan justeres ned til en præsicion på 1-2 sekunder pr døgn, når kompetente personer hævder at det altid bør kunne lade sig gøre.
- ja, det er ikke fordi jeg har solgt det, men de bliver jo handlet hele tiden og "nye" urkøbere skulle ikke gerne have urealistiske forventninger. Vil man have præcision, så skal man købe quarts! Der er for mange faktorer (brugermønster) der spiller ind på et mekanisk (og ikke mindst automatisk) urs præcision til at man kan garentere en afvigelse på under 2 sek. pr døgn - fx må man kræve at personen bruger uret lige meget hvert døgn og at aktivitetsniveauet er nogentlunde stabilt, at det lægges på samme måde om natten osv.
vh Baun
Jeg ved jo ikke hvordan Frolle har målt sit ur og det er efter min mening vigtigt, at man ikke blot måler over et døgn.
Jeg vil også være påpasselig med at stille nogen i udsigt, at et 7750 (eller andre mekaniske værk) altid kan justeres til at gå så præcist som Lars skriver - nogen gange kan det lade sig gøre, men det mener jeg ikke man kan forvente.
Jeg ville selv være lidt ked af at have solgt nogen et ur med cal. 7750 som fx ikke kan justeres ned til en præsicion på 1-2 sekunder pr døgn, når kompetente personer hævder at det altid bør kunne lade sig gøre.
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)