Omega seamaster automatic
Alt det som står er helt OK for en seamaster som har stålbund, og sikkert også er et stål ur, og jeg vil påstå et stålur er mere værd end et forgyldt, men selvfølgeligt mindre end et rent guld

Tallet 565 på værket siger nok. Det er et af Omegas rigtig gode mærker fra noget med 66 til 69 - med 50 timers power reserve (tid det går når fuldt optrukket.)

Det bør trækkes lidt op inden brug, men så klarer rotoren resten af optrækket - fra dag til dag, og så skal den kun have en tur med kronen hvis du lader den ligge i længere tid.

Sekundviseren kan vi også aflyse som højst et halvmysterie, for den har haft stor sekundviser orindeligt, og det er lidt mærkeligt den ikke ligger inde bag glasset, men det kan jo være røget af og så har en eller anden bestemt sig for at være ligeglad.

Kronen har sikkert Omega logo osv (hvis den er original)

Det er umuligt at se skiven på dit billede, men der skal meget til for at det ikke absolut kan betale sig at sætte det istand, specielt hvis det som nu går i selve værket.

Skiven kan du lade være som den er tror jeg, det hedder Patina. Nyt glas vil det være rimeligt at give det, og selvfølgeligt en sekundviser + en lækker rem. Uden rem - og hvis ellers værket er OK, og det kan det sagtens være, så bør det inkl. nyt glas kunne laves for 1200 til 1500 kr - i CPH hos ex Mølbak eller Krognos, eller i Horsens hos f.eks Peter Halse (nu kan de jo bare brokke sig hvis jeg er for billig, men det mener jeg ikke.

Med nyt glas, lystigt tikkende værk og en lækker rem (se dig lidt rundt) så er det da et nysseligt og godt ur. Tillykke

Skriv du bare lige navnene ned på de andre i kassen, der kunne jo være noget sjovt. Alt hvad der står på skiven vil i første omgang kunne hjælpe (måske).

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Omega seamaster automatic - af pro2com - 20-02-2007, 09:55 PM
[Intet emne] - af mhca - 20-02-2007, 10:22 PM
Billeder og indblik... - af baun - 20-02-2007, 10:23 PM
svar på svar :) - af pro2com - 20-02-2007, 11:11 PM
[Intet emne] - af hannover_dk - 20-02-2007, 11:36 PM
hannover mf. - af pro2com - 21-02-2007, 12:11 AM
Re: hannover mf. - af mhca - 21-02-2007, 12:57 AM
[Intet emne] - af hannover_dk - 21-02-2007, 01:15 AM
[Intet emne] - af pro2com - 21-02-2007, 08:15 AM
[Intet emne] - af Peter - 22-02-2007, 04:32 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)