27-04-2007, 07:40 PM
Hej og velkommen til!
Hvis du melder dig til på Omega's hjemmeside kan du finde lidt info om den i Vintage sektionen:
Ved ikke om man kan friske skiven lidt op uden det bliver en (fyfy) redial. Under alle omstændigheder ville jeg nu lade den få et service, evt. let polering, og et nyt glas - det trænger den til! Og at bruge den alt for meget uden at den er renset og smurt er ensbetydende med stort slid på værket og pakninger er sikkert heller ikke alt for friske, så værk mv. udsættes unødigt for fugt.
Fortæl hvor du bor henne, så kan andre henvise til en fin urmager i dit område. Jeg fik et Seamaster fra '64 ordnet hos Klarlund for ikke mange uger siden og dem har jeg i hvert fald ingen problemer med at sige god for! Rigtig flot arbejde, det tikker rigtig lækkert og jeg fik de udskiftede dele tilbage som jeg ønskede - i mit tilfælde var det dog kun glasset der var nødvendigt at skifte, da jeg ønskede det skiftet, ellers bare en rensning og smøring - dvs. alm. service.
Hvis du melder dig til på Omega's hjemmeside kan du finde lidt info om den i Vintage sektionen:
Omega vintage section Skrev:Reference number: CK 2652Så umiddelbart burde den være på læder, men derfor kan han nu sikkert godt have købt sådan idet han har fået forhandleren til at sætte lænke på den i stedet.
Movement
* Caliber number: 352 / 354
* Cal. 352
Created in 1949, 17 jewels
Cal. 354
Created in 1952, 17 jewels
Both with central sweep-second hand
Dial
"Pie-pan" type, with hand-rivetted gold hour markers and “Dauphine ” gold hands.
Crystal
Armoured hesalite
Bracelet
Leather
Water resistance
30 meters
Case details
* Stainless steel
* Screw-in
* Full metal
Functions
Chronometer
More product information
Case : round (35 mm diameter)
For leather straps of 18 mm lug-size
International collection : 1952-1958
Swiss retail price (1954) : CHF 390.-
Also available in 14K gold-cap on stainless steel (KO 2652, CHF 470.-) and in 14K or 18K solid gold (OJ or OT 2652, CHF 820.- and CHF 930.- respectively).
Same as ref. CK 2648 but water-resistant
Same as ref. CK 2782 but without "O-ring" gasket
JLM
Ved ikke om man kan friske skiven lidt op uden det bliver en (fyfy) redial. Under alle omstændigheder ville jeg nu lade den få et service, evt. let polering, og et nyt glas - det trænger den til! Og at bruge den alt for meget uden at den er renset og smurt er ensbetydende med stort slid på værket og pakninger er sikkert heller ikke alt for friske, så værk mv. udsættes unødigt for fugt.
Fortæl hvor du bor henne, så kan andre henvise til en fin urmager i dit område. Jeg fik et Seamaster fra '64 ordnet hos Klarlund for ikke mange uger siden og dem har jeg i hvert fald ingen problemer med at sige god for! Rigtig flot arbejde, det tikker rigtig lækkert og jeg fik de udskiftede dele tilbage som jeg ønskede - i mit tilfælde var det dog kun glasset der var nødvendigt at skifte, da jeg ønskede det skiftet, ellers bare en rensning og smøring - dvs. alm. service.
Mvh Morten
- Et skibschronometer? - Når man ikke kun sejler i sin egen sø!
- Et skibschronometer? - Når man ikke kun sejler i sin egen sø!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)