27-04-2007, 10:14 PM
Baun Skrev:Det eneste rigtig svære er skiven. Personligt ville jeg ikke få skiven renoveret. Hvis du ikke kan leve med den ret medtagne skive, ville jeg finde en anden evt. renoveret skive og sætte i uret, få kassen let poleret og værket serviceret. Så har du et perfekt Omega til dagligt og til pænt brug. Men egentlig kan du også bare vælge at leve med skiven. Den fortæller historie!
Det er et smukt ur. Det er bevaringsværdigt, Det er et klenodie og det er en kvalitet, som ikke laves længere. Pas godt på det!
Tag turen til Horsens og lad Peter Halse hjælpe dig med at få det optimale ud af det udfra dine ønsker!
vh Baun
Enig i at du da man få en renoveret skive, men med familie historie - engelsk soldat, Malaysia og jeg skal gi dig, så ville jeg da aldrig skifte den skive, som jeg slet ikke tror ser så slem ud når resten er pudset op og nyt glas er på - og man ikke har forstørrelsesglas med.
Hammarautomaten er god, men nok først og fremmest historisk og skal efter min mening absolut serviceres for ikke at ryge ud i noget skidt. De er LANGT mere følsomme og sværere at få dele til ofte, selvóm jeg tror den kaliber stadigt kan hjælpes med mange dele, så lad den servicere.
Horsens og Peter Halse kan arbejdet hvis du bor på de kanter, i KBH er folk som Mølbak og Krognos (se vintage.dk forsiden) også gode til sagen - men jeg tror at Peter er en af de som virkeligt forsøger at forstå præcis hvad det er kunden vil have med sit ur - ud fra alt jeg har hørt.
Vigtigt er, at du lader det servicerer, giver det nyt glas og pudser det godt (eller lader det HÅND pudse af urmageren som har det lidt lettere når motor og glas er taget af)
Bær det med stolthed, det er lækkert
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)