Planet Ocean
Først og fremmest ville jeg ikke vælge et stort sportsur med chronograf til skjorte og habit, men omvendt ved jeg godt at mange gør det. Set med mine øjne passer det kun, hvis man også bruger kondisko! Icon_razz

Nå, spøg til side. Den orange krans giver uret et friskt og sportslig look - men desværre også lidt Fætter BR, men uret ser helt anderledes ud med den sorte krans. Mere enkelt og også mere "klassisk sports".

Sammenblandingen af Dykkerur og Chronograf, som Omega har meget succes med er grundliggende en skæg blanding - men hvad! Der er jo også mange dykkerure med lækker læderrem - en decideret misforståelse, som blot viser at brugeren primært har uret for designets skyld.

Den Orange krans giver mening hvis man dykker dybt, men det er vist ikke derfor de fleste køber det.

Personligt kan jeg bedst lide at der er sammenhæng mellem form og funktionalitet - og jeg tror faktisk, at de design der overlever på lang sigt netop har den kvalitet. Når sammenhængen "smutter" bliver det mere "døgnfluer"

Eksempler på ure som er historiske - og har dannet skole, hvor design og funktionalitet går op i en højere enhed er:

JLC Reverso
Rolex Submariner
Breitling Navtimer
Omega Speedmaster

Der er en grund til at disse klassikere er det de er!

Der hvor sammenblanding bliver charmerende er når man fx. arver et gammelt dykkerur - men da man ikke selv dykker - monterer det med en smuk læderrem! Det giver mening og det er logisk! Men et nyt ur må "hænge sammen" Icon_cool

Hvad er så mit råd? Tag en tur til Horsens og besøg Peter Halse i Pouls Halses urforretning. Prøv urene og tænk på at du skal se på uret i mange år frem - ikke modediller, men klassisk look, holder!

Og skal man være absolut sikker på at uret er klassisk, så køb et vintage, der allerede er en klassikker! Det bliver formentlig også altid den bedste investering!

Og inden der nu er 10 som synes jeg ikke opfører mig pænt nu - så er det altså bare min menin/smag - ikke noget andet - ikke for at genere nogen!

vh Baun
Svar

Beskeder i denne tråd
Planet Ocean - af nesnah - 08-07-2007, 09:22 PM
[Intet emne] - af Larzovic - 09-07-2007, 09:45 AM
Stort sportsur til habit... - af baun - 09-07-2007, 10:47 AM
[Intet emne] - af Mads Gjødesen - 09-07-2007, 12:59 PM
[Intet emne] - af mhca - 10-07-2007, 11:11 PM
Sort eller orange krans. - af Peter K. - 29-08-2007, 05:55 PM
[Intet emne] - af jorler - 30-08-2007, 10:46 PM
[Intet emne] - af Omega-Bruger - 22-09-2007, 12:56 AM
[Intet emne] - af GTwatch - 22-09-2007, 10:16 AM
[Intet emne] - af Omega-Bruger - 22-09-2007, 08:29 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)