Løsne/trække i kronen på gl. Omega, hvordan?
Når du har klikket den ind igen - så - hvis du kan åbne kassen uden at ridse den - så lige inden for kronen lidt skævt for sidder en skrue.

Drej den ½ kun ½ gang ud ad, og tryk kronen godt ind og tryk så hårdt på skruen med den lille skruetrækker, og så spænd den 1½ omg ind.

Det er jo ikke let når man ikke har uret i hånden at sige det jeg gør her, men du skulle ikke kunne ødelægge noget ved at gøre som jeg foreslår.
At kronen er skæv tyder på skæv kroneaksel

Bo vil da ikke anse dig for spor mærkelig hvis du kommer igen.

Jeg har også ure hvor det kan ske - og jeg sørger for at trække ikke bare bliver 1 meter ud fra uret men et lille nøk - om nødvendigt ved at golde lidt imod.

Jeg ville dog gå til Bo igen - for hvis ikke du kan spænde kronen, så vil du nok få den ud igen, og en dag får du den ikke til at hakke ind.

Det er en fjeder som holder på den, så skruen til den skal ikke skrues mere end max 1½ gang ud, men jeg skriver ½ gang fordi jeg lidt mistænker at den ikke er drejet tilstrækkeligt ind - og så 1½ runde spænding

Håber ikke urmagerne her skriver jeg er ude i noget snavs med min forklaring, tror det ikke Icon_e_confused

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
[Intet emne] - af hannover_dk - 21-08-2007, 08:30 PM
[Intet emne] - af Tommy Munk - 21-08-2007, 10:58 PM
[Intet emne] - af hannover_dk - 21-08-2007, 11:09 PM
[Intet emne] - af mhca - 22-08-2007, 12:06 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)