09-09-2007, 12:34 PM
Jeg skal ikke kunne sige med hvilke argumenter de forskellige mærker justerer efter. Jeg ved at de finere mærker gør det uafhængigt af COSC. Jeg ved at AP, PP, JLC, Parmigiani, Daniel Roth, GP, Lange, ect ect gør det UDEN de får deres ure COSC godkendt.
Der hvor den er mere giftig er i mellem klassen hvor Rolex og Omega befinder sig. Jeg kan efter en hurtig researce konkludere at Rolex justerer alle deres værker, også de som IKKE COSC testes.
Omega derimod ser ikke ud til at justere med mindre værket skal gennem COSC. Værker som ikke er COSC testet bærer ikke "adjusted" påskriften til modsætning for Rolex. Desværre lidt et hak i Omegas renomme i mine øjne
At køre efter princippet "vi justerer kun det der skal kontrolleres", er ikke just high end tankegang. Men jeg kan tage fejl.
/Mads
Der hvor den er mere giftig er i mellem klassen hvor Rolex og Omega befinder sig. Jeg kan efter en hurtig researce konkludere at Rolex justerer alle deres værker, også de som IKKE COSC testes.
Omega derimod ser ikke ud til at justere med mindre værket skal gennem COSC. Værker som ikke er COSC testet bærer ikke "adjusted" påskriften til modsætning for Rolex. Desværre lidt et hak i Omegas renomme i mine øjne
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)