27-09-2007, 06:29 PM
oerum Skrev:Sidder med luppen og kigger indgående på uret: kassen, skiven og glasset ser nærmest ubrugte ud - måske er der her tale om en polering, redial og skiftet glas?
Uret er signeret på skive, glas, krone, rem, spænde, bagkasse og værk.
Klaus
Hvis det er som det beskrives på ex Tomezone, men også visse andre steder, så passer værk og kasse normalt sammen i disse fald. En Seamaster med caliber 6xx besluttes omdannet til military
Bagkassen bevares med serienummeret i mange tilfælde, og får bare militær indgravering på ydersiden. I de fald kan man - som med mit - ved hjælp af serienummeret se, at der er tale om et ur som Omega har registreret som ex soeadmaster.
I dit fald kan jeg forstå at du ikke kan finde serienummeret i Omegas database. Enten er det ikke en kendt, eller en af de desværre mange der ikke er i Omegas database. Serienummeret findes heller ikke i Josephs database (betalingsservice). Her findes kun en 365 - nemlig 365.7002 og det er en speedmaster med caliber 600
Nyt glas kan der jo altid være tale om, hvad med skiven?
I dette fald er det som jeg kan se det en trykt skive, og her kan man måske stille spørgsmålstegn. Lavede Omega frem i 60erne kaliber 6xx med trykt skive. Var der ikke normalt og måske altid tale om påsatte markeringer?
Jeg spørger - for jeg er ikke sikkert men tror det kunne pege den gale vej.
De military fakes jeg har set har alle været med trykte skiver, hvilket jo er noget lettere end med påsatte markeringer
Et andet spørgsmål kunne være viserne som også ser ud som nye. Måske er der lidt for meget ud fra det du beskriver som ser helt nyt ud.
Jeg håber du følger op via Omega AD - helt skønt hvis Peter Halse kunne gå ind i sagen og få det checket, uden det ender i kompost kværn, hvilket jo også ville give dem et forklaringsproblem med det identiske omegamania lot.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)