15-11-2007, 05:22 PM
Mads Gjødesen Skrev:Prisideen er ikke helt tosset. Den ligger i det prisleje. Skal den skydes af i en fart er det så bare at dumpe prisen lidt.Det er der vist ingen tvivl om - told kører ikke rundt på gader og stræder og checker men:
Jeg har ikke selv haft problemer med ure uden told/mons afregning, men man har da hørt om toldere som har efterspurgt papirer på et ur på håndledet af folk som passerer tolden i lufthavnen. Men tror nu fortrinsvis det er en god historie frem for virkeligheden. Det er sket, men hører vist til sjældenheder... Told&skat i DK gør intet hvis uret først er i DK. Der kan kun blive problemer i tolden.
/Mads
Jeg har faktisk en gang været ude for at en tolder stoppede mig og spurgte til et ur jeg havde på armen. De har jo en skærm hængene og kan se præcis hvilke fly der er landet og hvornår bagagen er kommet - og i mit fald var det fra en af mine mange Kina rejser.
Den pudsige var at uret var et ca 30 år gammelt Eterna Mariage (kassen 30 år maskinen meget mere) - men det er jo ret stort 42mm og kassen har sikkert set ny ud - så han ville godt lige høre hvornår jeg havde købt det.
Jeg har billeder af mine ure i min bærbare, så jeg tilbød af finde billedet og vise at det var fra 2002 - men han troede mig - men svaret er at det KAN ske
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)