16-11-2007, 03:45 PM
Mads Gjødesen Skrev:Her er tale om et halt andet ur end det alm. Speedmaster. Som det omtales følger der en masse værktøj, rem m. spænde samt en flot kasse med. MEN den største forskel ligger i værket. Her er tale om et manuelt co-axial kolonnehjulskronograf, som er klasser flottere end det alm. værk. De to kan slet ikke sammenlignes. Desuden har uret emaljeret sort skive, så uret fremstår mere sort og blankt, samt en speciel lænke med skruer frem for stifter.
Alt dette sammenholdt med at det er en LE, skulle jeg mene uret er pengene værd. Omend 1957 stk. ikke i alles øjne (mig selv inkl.) er specielt LE![]()
/Mads
Helt enig - det er også derfor jeg sætter det til dobbelt så meget som et alm. Speedmaster.... men næsten 60 K er altså meget fx. sammenlignet med BA modellerne som også har dejlige maskiner indeni.
Kigger man på andreLE Speedmastere fx. 1971 ... hvordan påvirker det så prisen? Der er jo stort puplikum til Omegaer - og derfor kan LE vel også være noget større en på mindre kendte mærker - eller?
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)