21-12-2007, 04:59 PM
KlausM Skrev:HejEnig et godt stykke i det du skriver Klaus - jeg har kon lige citeret det jeg kommenter. Jeg er eni i at en original lænke der har siddet på hele tiden er bedst, men så længe det er en originallænke = helt korrekt ref - så synes jeg ike det har stor betydning, det er jo kun her sådan at vi ved det, ellers var det ikke til at vide, og så var den med flot original lænke.
For et super ur er prisen højere men så skal uret også have den korrekte lænke.
For at få en yderligere præmie for eks. tilbehør skal der så vurderes om det har en praktisk værdi, hvor sjældent det er samt om det kan være med til at verificere urets oprindelse. Det er især her jeg ikke forstår hvordan en æske og håndskrevne papirer kan trække prisen så meget op. Rolex papirer har været nævnt men her er der sikkert tale om certifikatet der er et fortrykt (punched) dokument (én eksemplar) med serienummer udfærdiget fra Rolex i Schweitz. For en samler giver det værdi for der er så en direkte forbindelse fra uret til papiret og til Rolex samt dokumentet er unikt. Umiddelbart vil jeg måske i dette tilfælde tillægge box og papir en værdi på 10% af urets værdi og ikke 20-100% man ser med Rolex.
Mvh
Klaus
Jeg synes papirer som er håndskrevet som disse - for en dansker som kan læse og forstå dem - har MINDST samme værdi som et rolex officielt papir - som der jo findes masser og atter masser af.
Dette er langt mere specielt - for en dansk
Siden hen så ville jeg nok se mere på prisen i Euro end Dollar for at slippe moms spekulation. Prisen kan så altid diskuteres. Selv om der er lavet et utal 321 så er der ikke så mange Speedmasters fra 1967 som står helt originalt desværre - selvom vistnok 1967 er en af antal mæssigt store årgange
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)